هواشناسی از افزایش نسبی دمای هوا در استان همدان خبر داد

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت که دمای هوای بیشتر نقاط استان از امروز(شنبه) و با پایداری شرایط جوی به صورت محسوس افزایش می یابد به نحوی که استان در آخرین ماه بهار، رنگ و بوی تابستان به خود خواهد گرفت.

«محمد حسن باقری شکیب» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، همراه با غبار محلی و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی ساعات بعدازظهر سرعت وزش باد به صورت مقطعی افزایش می یابد، اظهار داشت: به همین دلیل از فردا(یکشنبه) شاهد افزایش میزان غبار محلی در برخی از نقاط استان همدان خواهیم بود.

باقری شکیب گفت: با خروج سامانه بارشی و کاهش ابرناکی هوا، بیشینه دمای هوای بیشتر نقاط استان همدان در هفته جاری تا ۳۷ درجه سانتی گراد بالای صفر نیز افزایش خواهد یافت.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان همدان افزود: شهرستان نهاوند با ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و همدان و کبودراهنگ با ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

به گفته وی، بیشینه دمای هوای شهر همدان نیز طی این مدت ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha