۷ خرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۳۷
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84347000
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

حزب الله لبنان پیروزی بشار اسد را تبریک گفت

۷ خرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۳۷
کد خبر: 84347000
حزب الله لبنان پیروزی بشار اسد را تبریک گفت

تهران – ایرنا – جنبش حزب الله لبنان روز جمعه در بیانیه ای پیروزی بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه را به وی و مردم این کشور تبریک گفت.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای تلویزیون المنار لبنان، در بیانیه حزب الله آمده است: حزب الله گرمترین و صمیمانه تبریکات را خدمت بشار اسد رئیس جمهور و ملت کشور برادر سوریه برای انتخاب مجدد وی به عنوان رییس جمهور سوریه برای یک دوره قانونی جدید ابراز می‌دارد.

حزب الله لبنان افزوده است: انتخابات سوریه  یک همه پرسی مردمی و سیاسی گسترده بود که حضور گسترده و بی سابقه مردم در پای صندوق‌های رای و تظاهرات سراسری قبل و بعد از این انتخابات آن را نشان داد و تبدیل به یک عروسی ملی بزرگ در سراسر خاک سوریه شد که از چنگال اشغالگری و تروریسم آزاد شد.

در ادامه بیانیه آمده است: سوری‌ها از طریق صندوق‌های رای بار دیگر پایبندی کامل خود را به وحدت ملی و مخالفت خود را با تفرقه، فرقه گرایی و تجزیه با تأکید خود بر گزینه سیاسی که سوریه در طول تاریخ معاصر خود با پایبندی کامل به آرمان فلسطین و مقابله با اشغالگری و تجاوز،  خیانت و تروریسم ثابت کردند.

حزب الله افزوده است: ما امیدواریم که سال‌های آتی فرصتی بزرگ برای بازگشت سوریه به ایفای نقش طبیعی خود در سطح جهان عرب و در سطح بین المللی باشد  و همه امیدهای ملت سوریه در توسعه و شکوفایی محقق شود و تلاش‌های بزرگ آن با بازسازی و بازگشت آوارگان  و این روند با آزادسازی همه مناطق تحت کنترل اشغالگران و تروریست‌ها کامل شود.

حموده صباغ رییس مجلس سوریه بامداد جمعه اعلام کرد که بشار اسد با ۹۵.۱ درصد آرا، در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شد.

پیش از این نیز مردم سوریه قبل از اعلام رسمی انتخابات ریاست جمهوری در کشورشان به خیابان‌ها آمدند و نسبت به برگزاری این انتخابات اعلام رضایت کردند.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه روز چهارشنبه با حضور سه داوطلب یعنی بشار اسد، عبدالله سلوم عبدالله و محمود مرعی برگزار شد.

قرار بود این انتخابات از ساعت هفت صبح تا ساعت ۱۹ ادامه داشته باشد اما مقام های این کشور اعلام کردند به دلیل استقبال گسترده مردم از این انتخابات و ازدحام در شعبه های رای گیری، تا ساعت ۲۴ تمدید می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha