عملیات کانتینری در مجتمع بندری شهید رجایی ۱۱ درصد افزایش یافت

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در ۲ ماه نخست امسال، در مجموع ۲۶۷ هزار و ۷۰۲ TEU کانتینر در پایانه‌های کانیتنری مجتمع بندری شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۱۱ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش روز شنبه اداره کل بنادر و دریانوردی استان علیرضا محمدی کرجی ‌ران با اشاره به رشد ۴۹ درصدی صادرات در ۲ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهارداشت: در مجموع در ۲ ماهه امسال ۸۱ هزار و ۳۶ TEU کانتینر در بندر شهید رجایی صادرات صورت گرفته است.
وی ادامه داد: این رشد عملیات در حالی محقق شده است که استان هرمزگان در ۲ ماه اخیر با قرار گرفتن در وضعیت قرمز کرونایی، با آمار بالایی از همه گیری این ویروس مواجه بوده است.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی عنوان کرد: بندر شهید رجایی به دلیل برخورداری از پیشرفته ترین پایانه‌های کانتینری و بهره‌مندی از تجهیزات روز دنیا، بزرگترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران محسوب می‌شود که تخلیه و بارگیری ۸۵ درصد کالاهای کانتینری در سطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می‌کند.
محمدی کرجی ران، ظرفیت کانتینری این بندر را ۶,۳ میلیون TEU کانتینر در سال اعلام کرد و گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از فاز سوم پایانه کانتینری بندر شهید رجایی، ظرفیت کانتینری آن تا ۸,۵ میلیون تی ای یو افزایش می‌یابد.
وی خاطرنشان کرد: با تکمیل فاز سوم بندر شهید رجایی امکان پهلوگیری همزمان سه کشتی نسل هفتم اقیانوس پیما با آبخور ۱۷,۵ متر و طول ۴۰۰ متر با بیش از ۱۸ هزار و ۴۰۰ TEU کانتینر فراهم می‌شود و قدرت رقابتی بزرگترین بندر بازرگانی کشور، با بنادر رقیب در منطقه افزایش به سزایی خواهد یافت؛ همچنین این طرح موجب ارتقای جایگاه بندر شهید رجایی در میان ۱۰۰ بندر برتر دنیا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha