جلیلی در دولت و کابینه خود از حزب و باند خاصی استفاده نمی‌کند

تهران- ایرنا- مسوول ستاد انتخاباتی سعید جلیلی گفت: جلیلی در پی روی کار آوردن افراد اسم و رسم‌دار و یک حلقه بسته نیست و در دولت و کابینه خود از حزب و باند خاصی استفاده نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی تجریشی مسوول ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در نشست خبری که عصر شنبه در خبرگزاری فارس، افزود: جلیلی اهمیت زیادی به جوانان می‌دهد و کار واقعی را به آنان سپرد.  

مسوول ستاد انتخاباتی سعید جلیلی افزود: در کارگروه‌های دولت سایه، کارشناسان از استان‌های مختلف حضور می‌یابند. این دولت،  یک دولت تهرانی نیست و افراد از شهرستان‌های مختلف دعوت شدند تا نظرات خود را مطرح کنند.

تجریشی با بیان اینکه جلیلی در پی کار کردن با افراد اسم و رسم‌دار و یک حلقه بسته نیست و معتقد است که باید با افراد کاربلد همکاری شود، گفت: تاکید جلیلی بر این است که در دولت و کابینه خود از حزب و باند خاصی استفاده نکند و کارآمدی و توانایی افراد، فارغ از حزب و گروه سیاسی‌ برای او اهمیت دارد.

وی تصریح کرد: این نگاه جلیلی به مذاق برخی از افراد خوش نمی‌آید و توقع دارند که او در هر عرصه‌ای از آنان استفاده کند، در حالی که گمنامی، شهرت، تهرانی و شهرستانی بودن برای جلیلی اهمیتی ندارد و وی به دنبال افراد کارآمد و توانمند است.

حجت‌الاسلام تجریشی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا جلیلی قرار است به نفع دیگر نامزدها از عرصه انتخابات کنار برود، تصریح کرد: مشارکت در انتخابات مسئله ای بسیار مهم و اثرگذار است و نباید به هیچ وجه در فضای انتخابات به دوقطبی‌های کاذب دامن زد.

جلیلی به هیچ وجه قصد کار نمایشی و پوششی ندارد اما معلوم نیست تا آخر چه اتفاقی می‌افتد

وی با بیان اینکه رعایت اخلاق اسلامی و حفظ ارزش‌ها در فضای انتخابات اهمیت زیادی دارد، گفت: بعضا رسانه‌های اصلاح‌طلب می‌گویند که برخی از نامزدهای انتخابات پوششی هستند که این حرف‌ها توهین به مردم است.خداوند به دیگر نامزدها از جمله آیت‌الله رئیسی قوت دهد اما جلیلی با صداقت در انتخابات حضور یافته است و آمده است که خود را در معرض رأی مردم بگذارد. بنابراین جلیلی به هیچ وجه قصد کار نمایشی یا کار پوششی ندارد. البته اینکه تا به آخر چه اتفاقی می‌افتد، معلوم نیست. 

 رییس ستاد انتخابات جلیلی درباره برنامه‌های وی در عرصه سیاست خارجی، اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند فضای مجازی و سیاست خارجی دغدغه مردم نیست و معیشت دغدغه اصلی است. البته این به معنای آن نیست که مردم به مذاکرات فکر نکنند. البته مذاکرات باید روی معیشت مردم اثر بگذارد. 

رییس ستاد انتخاباتی جلیلی ادامه داد: حرف اصلی جلیلی این است که مسائل اقتصادی و معیشتی مردم را باید در وهله اول حل کنیم و کشور را جهش دهیم. وی بر این باور است که یکی از مسیرهای این کار، مذاکره است اما مذاکره و اصل سیاست خارجی فقط لبخند زدن نیست و باید تاثیر خود را روی سفره مردم بگذارد.

وی با تاکید بر لزوم تحقق مشارکت حداکثری افزود: باید اراده مردمی پشت دولت باشد و یکی از الزامات مشارکت این است که رقابت واقعی شکل بگیرد. مردم باید آگاه باشند تا درست انتخاب کنند. 

رییس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی تصریح کرد: مناظرات انتخاباتی اولین جایی است که شور انتخاباتی ایجاد می‌کند و معمولاً ۲۰ روز قبل از انتخابات آغاز می شد. توقع ما این بود امسال مناظرات زودتر انجام شود اما متاسفانه مناظرات ده روز قبل از انتخابات انجام می‌شود. ضمن اینکه زمان مناظرات هم با مسابقات فوتبال یکی شده است و لازم است در زمان برگزاری مناظرات تجدید نظر شود.

همچنین در این نشست وحید عزیزی مسئول کارگروه اقتصادی ستاد جلیلی  گفت: اگر در پرداخت موضوعات اقتصادی از مسئله ای مطمئن نباشیم اصلا مطرح نمی‌کنیم. حتی آقای جلیلی اذعان کردند اگر کاری ۶۰ الی ۷۰ درصد قابلیت اجرا دارد قول این مسئله نباید به مردم داده شود و حتما موضوعات باید تضمین لازم را داشته باشد.

وی گفت: ما اگر بتوانیم زنجیره مرغ را تامین کنیم به صادرکننده تامین مرغ در منطقه تبدیل خواهیم شد و بحث های زیادی در برنامه های اقای جلیلی  در این زمینه مطرح شده است.

عزیزی اضافه کرد: برنامه اقتصادی آقای جلیلی در هشت الی ۹ محور مدنظر قرار دارد که در قالب سه سرفصل  اقتصاد ، فرهنگ و روستا ارائه خواهد شد. در این راستا تورم و گرانی و اشتغال و درآمدزایی ارزی پیرو صادرات غیرنفتی از جمله برنامه‌های مهم اقتصادی جلیلی برشمرده می شود.

 مسئول کارگروه اقتصادی ستاد جلیلی طرح‌های پیشران اقتصادی و خنثی سازی تحریم‌ها را از دیگر برنامه های اقتصادی جلیلیعنوان کرد و گفت: در زمینه خنثی سازی تحریم ها تاکنون سه بسته مفصل به دولت ارائه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha