پذیرش دانش‌آموز در هنرستان هنرهای زیبا در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

شهرکرد -ایرنا- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از راه‌اندازی هنرستان هنرهای زیبا برای دانش‌آموزان پسر استان خبر داد و گفت: پذیرش دانش‌آموز در این هنرستان آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، فیروز عسگری روز یکشنبه افزود: فعالیت این هنرستان از اول مهرماه در ۲ رشته هنری سینما و هنرهای نمایشی برای دانش‌آموزان پسر در راستای تحقق توسعه آموزش هنر و کاهش خلاء ناشی از نبود رشته‌های هنری برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان علاقه‌مند به هنر آغاز می‌شود.

وی اظهار داشت: این هنرستان با هدف پایه‌گذاری و ایجاد بستر لازم برای حضور دانش‌آموزان علاقه‌مند به رشته‌های هنری در این عرصه، تربیت هنرجویان مستعد و خلاق هنری برای ترویج هنرهای ملی، بومی و آموزش صحیح و آکادمیک هنرهای مدرن منطبق با اهداف و سیاست‌های کلی کشور، میُسر کردن حق دسترسی عادلانه افراد به آموزش هنر و پرورش هنرمندان کارآمد و نخبه فعال شده است.

عسگری گفت: در بخش هدایت تحصیلی دانش‌آموزان این استان با خلاء رشته‌های هنری مواجه بود و دانش‌آموز علاقه‌مند به رشته‌های هنری، مجبور بودند که در رشته‌های فنی و حرفه‌ای، تجربی، انسانی و ریاضی مشغول تحصیل شوند که با فعال شدن هنرستان‌های جدید از جمله هنرستان نمونه دولتی دختران و هنرستان هنرهای زیبا برای پسران دانش‌آموزان در مقطع متوسطه دوم می‌توانند رشته‌های هنری را انتخاب کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: دانش‌آموزان پسر علاقه‌مند می‌توانند پس از اتمام دوره اول متوسطه،برای ثبت‌نام در پایه دهم، با در دست داشتن پرونده دانش‌آموزی و فرم هدایت تحصیلی به این هنرستان و یا آموزش و پرورش ناحیه۲ شهرستان شهرکرد مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، هم اکنون ۱۲۵ هنرستان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش دخترانه و پسرانه در استان فعال است که این تعداد ۳۵ هنرستان فنی و حرفه‌ای و ۹۰ مرکز کار و دانش است.

تعداد رشته‌های کار و دانش در استان ۶۲ رشته و فنی و حرفه‌ای ۲۴ رشته است که در مراکز فنی و حرفه‌ای استان چهار هزار و ۴۶۳ و کار و دانش پنج هزار و ۵۹۶ هنرجو در حال تحصیل هستند.

در سال تحصیلی جدید ۲۱۳ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول فراگیری علم و دانش هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha