باید شان و جایگاه مجلس در رقابت‌های انتخابات حفظ شود

تهران- ایرنا- عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: نمایندگان مجلس نباید خودشان را به نامزدهای انتخاباتی آلوده کنند و باید شأن و جایگاه مجلس در این عرصه حفظ شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا،«سیدکاظم دلخوش اباتری» در جلسه علنی امروز -یکشنبه- در نطق میان دستور خود با استناد به اصل ۵۷ قانون اساسی گفت: در اصل ۵۷ قانون اساسی موضوع تفکیک قوا به صراحت بیان شده و هر کسی جایگاه خود را دارد. در شرایط فعلی نمایندگان مجلس نباید وکیل الدوله باشند و خودشان را به نامزدهای انتخاباتی آلوده کنند و باید شأن و جایگاه مجلس در این عرصه حفظ شود.

نماینده مردم صومعه سرا خطاب به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: انتظار می‌رود نامزدها در ایام تبلیغات انتخاباتی با دقت تمام برنامه‌هایشان را بگویند، اگر مدیریت سازماندهی نشود و اگر مدیریت قوی، شجاع و مطمئن روی کار نیاید نمی‌توانیم اشتغال مردم را حل  و اقتصاد را درست کنیم .

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ادامه داد: دولت آینده باید به دنبال شایسته سالاری باشد و به دنبال افرادی بگردد که برای کشور دلسوزانه تلاش کنند و تعهد و تخصص هم داشته باشند.

وی افزود: امروز در کشور دستگاه‌های متعدد نظارتی داریم و متاسفانه موازی‌کاری صورت می گیرد انتظار می رود که دولت آینده دستگاه‌های نظارتی را ساماندهی کند.

دلخوش اباتری بیان کرد: تجربه به ما نشان داده هر دولتی بعد از ۶ ماه بعد از روی کارآمدنش با مجلس مقابله می‌کند، اما مجلس ریل‌گذاری و نظارت بر امور دستگاه‌های اجرایی را انجام می‌دهد، مجلس برای رفاه حال مردم قانون گذاری می‌کند، این طور نباشد که به مجلس از بالا نگاه کنید.

عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از نامزدهای انتخاباتی خواست قول‌های بی مورد ندهند و امکانات کشور در نظر داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha