کمک فوق‌العاده سازمان برنامه بودجه به ١٥ فدراسیون المپیکی

تهران- ایرنا- رییس کمیته ملی المپیک، گفت: سازمان برنامه و بودجه کمک فوق‌العاده‌ای به ١٥ فدراسیونی که در المپیک توکیو حضور دارند، خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، «سیدرضا صالحی‌امیری» این اظهارات را در گفت‌وگو با خبرنگاران مطرح کرد و اظهار داشت: کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش پیگیر موضوع هستند. روند کارها براساس برنامه دنبال می‌شود و بیش از ٩٠ درصد برنامه اجرائی در مسیر اقدام قرار گرفته است و  ارز مورد نیاز هم تامین شده و لباس هم در حال تولید است.

رییس کمیته ملی المپیک این را هم گفت: ما به صورت محدود اعزام داریم چون ژاپن اعلام کرد که قبل از ٥ روز به بازی‌ها پذیرش داریم و کاروان ها باید ۲ روز بعد از اختتامیه توکیو را ترک کنند.

وی در تشریح اقدامات کمیته برای حضور قدرتمند در توکیو افزود: برای کمک به فدراسیون‌ها، ٢ مرحله بودجه اختصاص دادیم و به فدارسیون‌هایی که سهمیه کسب کردند کمک فوق العاده می‌شود که در حال پیگیری فهرست ١٥ فدراسیون المپیکی هستیم. دولت هم در شرایط سخت بحران تلاش شده تا نیازهای ما را تامین کنند.

صالحی‌امیری این را هم گفت: هیچ چالشی برای اعزام کاروان وجود ندارد. در دو هفته اخیر ۲ جلسه با مسوولان وزارت خارجه داشتیم که تمام پیش نیازهای اعزام مطرح شد. نخستین برنامه در توکیو نمایشکاه ایران زیبا و برپایی نمایشگاه صنایع دستی در مجاورت سفارت ایران در توکیو است. در مجموع هماهنگی‌های لازم انجام شده و تمام ظرفیت کمیته المپیک درگیر اردوها هستند. 

رییس کمیته المپیک درباره انتخاب پرچمدار گفت: در نشست بعدی ستادعالی از بین پیشنهادهای رسیده نفر نهایی را انتخاب خواهیم کرد. همچنین ١٠ سهمیه برای رژه افتتاحیه در نظر گرفته شد و حتی امکان دارد که تنها پرچمدار در مراسم رژه حضور باید.

صالحی امیری گفت: اگر نتوانیم در سالن بسته مراسم بدرقه کاروان را برگزار کنیم برگزار کنیم این کار را در هفته المپیک در عباس آباد برگزار خواهیم کرد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha