فرماندار ابرکوه : حضور حداکثری در انتخابات نشانه مردم سالاری دینی است

یزد - ایرنا - فرماندار ابرکوه با اشاره به اینکه انتخابات یکی از وظایف مهم هر شهروند در نظام جمهوری اسلامی کشورمان محسوب می شود، گفت: حضور حماسی و حداکثری در انتخابات نشانه مشروعیت نظام مردم سالاری دینی است.

محمد حسین امامی میبدی عصر روز یکشنبه در نشستی با خبرنگاران ا اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در اهمیت انتخابات افزود: باید تمامی گرایش های سیاسی زمینه و شرایط حضور حداکثری مردم را در انتخابات پیش رو فراهم کنند.

رییس هیات اجرایی انتخابات ابرکوه با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در ۲۸ خردادماه جاری اظهارکرد: تنور انتخابات باید به دست آینده سازان فردای این کشور داغ  شود و با حضور مقتدر در انتخابات باردیگر شان و منزت نظام جمهوری اسلامی را به جهانیان نشان دهند.

فرماندار ابرکوه با اشاره به اهمیت حضور اقشار مختلف مردم در صحنه های مختلف انقلاب و همیاری آنها با مسوولان و خدمتگزاران نظام در ۴۲ سال گذشته گفت: شرکت گسترده شهروندان در انتخابات پیش رو به عنوان یک رویداد مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از نشانه های اقتدار و همبستگی ملی است.

امامی اضافه کرد: حضور گسترده مردم در شعبه های اخذ رای و خلق حماسه ای دیگر بار دیگر دشمنان نظام را مایوس می کند.

رییس هیات اجرایی انتخابات ابرکوه در ادامه اظهارکرد: تمامی امور مربوط به برگزاری این پروسه مهم ملی از سوی هیات‌های اجرایی، بازرسی و نظارت در چارچوب مقررات و  با ایجاد زمینه های مناسب برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های اخذ رای تا برگزاری انتخابات انجام شد و همکاری و هماهنگی لازم در این مورد وجود دارد.

امامی افزود: یکی از وظایف مهم دست‌اندرکاران انتخابات این هست که زمینه ‌ساز مشارکت مردم در این حماسه ملی و سیاسی و سرنوشت‌ ساز باشند و انجام امور طبق مقررات موجب اعتمادآفرینی و امیدبخشی است و این رویه و روحیه به خوبی نیز اعمال می‌شود.

فرماندار ابرکوه تصریح کرد: ما در برگزاری انتخابات براساس نقشه راهی که رهبر معظم انقلاب اسلامی ترسیم کردند و رای مردم را حق الناس نامیدند، حرکت خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: آنچه برای ما به عنوان مجری انتخابات مهم و اساسی است، اجرای دقیق قانون، امانتداری و برگزاری انتخاباتی توام با امنیت است.

امامی ادامه داد: تسهیل در فرایند برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ دیده شد و تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه در این شهرستان اتخاذ شد.

وی اضافه کرد: ۴۷ شعبه ثبت نام و اخذ رای برای انتخابات ۲۸ خرداد ماه  در این شهرستان پیش بینی شد که از این تعداد ۳۰ شعبه اخذ رأی برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در شهر ، روستاها و بخش مرکزی این شهرستان تعیین شد.

وی بابیان اینکه تعداد ۱۷ شعبه هم در بخش بهمن و روستاها در نظر گرفته شد ،یادآور شد: باه توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ تمهیدات لازم برای محل برگزاری اخذ رای و همچنین رعایت  فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی برای حفظ سلامتی مردم اندیشیده شد.

ابرکوه  ۲بخش مرکزی و بهمن ، ۲شهر ، چهار دهستان و ۳۴ روستا دارد و مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۴ شهر و ۳۹۷ روستای یزد روز جمعه ۲۸ خرداد ماه جاری برگزار می‌شود و در استان  ۳۹۷ شورای روستایی وجود دارد که ۲۳ شورای آن پنج عضو دارد و در هریک از ۳۷۴ شورا هم سه  نفر عضو هستند.

در مجموع ۹۶۶ شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم سراسر استان در انتخابات پیشرو در نظر گرفته شد و بیشترین تعداد شعبه متعلق به شهرستان یزد با ۳۷۵ مورد و کمترین آن متعلق به شهرستان بهاباد با ۳۶ شعبه اخذ رای است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha