با همکاری هیات اجرایی و نظارت تخلفات انتخاباتی کاهش می یابد

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: با هم افزایی هیات اجرایی و نظارت در انتخابات ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ ضمن افزایش مشارکت حداکثری ، تخلفات نیز کاهش خواهد یافت.

به گزارش یکشنبهشب پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی در همایش مشترک توجیهی و آموزشی هیات های نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار داشت: نقطه قوت استان انسجام و هم افزایی تمامی اجزای حاکمیت است به گونه ای که فهمی مشترک نسبت به حل مشکلات مردم دارند و برای مقابله با هر نوع مشکلی  از داشته ها بهره مند می شوند.
نماینده عالی دولت در استان خراسان شمالی با اشاره به این که هرگاه عملکردها خوب باشد، اثرات دشمنی ها و تحریم ها نیز کمتر  می شود اظهارداشت : دشمنی استکبار با نظام جمهوری اسلامی همیشگی و ثابت است و در چهار دهه گذشته تحت عناوین مختلف تحریم های گوناگونی را علیه ما برنامه ریزی کرده است.
شجاعی هجمه به برخی افراد و جایگاه ها را از دیگر دشمنی های ثابت استکبار جهانی علیه نظام دانست و افزود: امروز اگر قدرتی نداشتیم در مذاکرات بین المللی نیز کرسی برای اظهار نظر نداشتیم.

شجاعی با اشاره به تخلفات پایین انتخاباتی استان و مشارکت ۱۵.۷ درصد بالاتر از میانگین کشور در انتخابات یازدهمین دوره  مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در استان خراسان شمالی ارتباط کاری خوبی بین هیات های اجرا و نظارت وجود دارد با این وجود تمامی کارها و اقدامات ما در برابر حضور مردم در عرصه های مختلف به رغم وجود مشکلات اقتصادی کم است.

براساس سرشماری ۱۳۹۵ جمعیت استان خراسان شمالی  ۸۶۳ هزار و ۹۲ نفر اعلام شد که طبق  آمار حدود  ۴۲۹ هزار نفر از این جمعیت زنان و ۴۳۳ هزار نفر را مردان تشکیل می دهد به طوری که ۴۹.۷۶ درصد از این جمعیت را زنان و ۵۰.۲۴ درصد را مردان بودند و  ۵۶ درصد از این جمعیت در ۲۴ شهر و مابقی در روستاهای این استان سکونت دارند.
براساس آخرین انتخابات که مربوط به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است از بین ۶۵۸ هزار و ۳۴۲ نفر واجد شرایط اخذ رای حدود ۳۷۷ هزار و ۳۹ نفر در آن انتخابات شرکت کردند و مشارکت بیش از ۶۰ درصدی را خلق کردند.
انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و  ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا  به همراه میاندوره ای پنجمین دوره خبرگان رهبری و یازدهمین دوره  مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ به طور همزمان با سراسر کشور در استان خراسان شمالی نیز برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha