۹ خرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۲۰
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84349437
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زیرسوال بردن خدمات نظام موجب ناامیدی مردم می‌شود

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: برخی از روی بی‌انصافی و از طریق تریبون‌های مختلف، خدمات نظام و دولت را در استان زیرسوال می‌برند که باعث ناامید کردن مردم می‌شود.

به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا روز یکشنبه در جلسه شورای اداری استان اظهار داشت: اخیرا نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در نطقی غیرمنصفانه، ۴۰ سال خدمات نظام در کردستان را زیر سوال برده و ادعا کرده که هیچ کاری در این استان انجام نشده است.

وی با بیان اینکه این نماینده، در صحبت‌های خود بدون استناد به هیچ آماری، کردستان را فاسدترین استان کشور معرفی کرده است، افزود: وقتی از زبان نماینده مجلس چنین سخنانی گفته می‌شود، آیا جز ناامیدی و یاس در میان مردم، نتیجه‌ای خواهد داشت.

استاندار کردستان به اجرای پروژه‌های بزرگ در استان به ویژه شهرهای سقز و بانه اشاره کرد و گفت: فرودگاه در حال اجرا و اتمام سقز، افتتاح بیمارستان شفای سقز در سال گذشته، آغاز بکار منطقه ویژه اقتصادی بانه، تصویب مناطق آزاد تجاری بانه و مریوان و رسمی شدن مرز سیرانبند از جمله اقدامات و کارهای بزرگ در استان است.

مرادنیا خواستار ارائه عملکرد دولت توسط دستگاه‌های مختلف شد و ادامه داد: چنین صحبت‌های نماینده مجلس نمی‌تواند مردم را ناامید کند و به طور قطع آنان مثل همیشه در صحنه بوده و باز هم خواهند بود، اگر چه گاهی اوقات خودمان با مردم صادقانه حرف نزدیم و احساس می‌کنیم آنان صحبت‌های ما را نشنیده می‌گیرند.

وی در ادامه به اهمیت شرکت در انتخابات و جایگاه و اثرات آن در سطح ملی و بین‌المللی اشاره کرد و افزود: همه موظف هستیم برای برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم تلاش کنیم، چراکه انتخابات خاص یک دستگاه یا مجموعه نیست و متعلق به مردم و تمام دستگاه های دولتی و غیردولتی است.

استاندار کردستان با بیان اینکه هیج مدیری حق ندارد مانع از استفاده هیات اجرایی انتخابات از امکانات دستگاه متبوعش شود، یادآور شد: همه دستگاه‌های دولتی دلسوزانه و با تمام قوا برای برگزاری انتخاباتی سالم و شاد تلاش کنند.

مرادنیا تاکید کرد: جبهه معاندان نظام نسبت به انتخابات صف بندی کرده اند تا مردم را از شرکت در این رویداد مهم سیاسی مایوس و دلسرد کنند، بنابراین همه باید هوشیارانه برای تشویق مردم برای حضور گسترده در انتخابات گام برداریم.

لزوم برخورد با دستگاه‌های پرمصرف

استاندار کردستان در بخش دیگری از صحبت‌هایش به کاهش بارش‌ها و کمبود تولید انرژی در کشور اشاره کرد و خواستار رعایت الگوی مصرف آب و برق در تمام بخش‌ها به ویژه دستگاه‌های دولتی شد.

مرادنیا ضمن توصیه به مردم برای مصرف بهینه انرژی، اضافه کرد: دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی باید الگوی مردم در رعایت مصرف انرژی باشند، در غیراینصورت نباید از مردم انتظار این مهن را داشت، بنابراین در بحث مصرف انرژی با کسی تعارف نداریم و با دستگاه‌های بی توجه به الگوی تعریف شده برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه احتمالا تابستان امسال ۳۰۰ روستای استان با مشکل کم آبی مواجه خواهد شد، افزود: مدیران و دستگاه‌های متولی تمام تلاش خود را بکار گیرند تا پروژه‌های آبرسانی وزارت نیرو، به بهره‌برداری برسد و مشکل تامین آب شرب مردم رفع شود، همچنانکه امیدواریم تا پایان امسال آب را از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج برسانیم.

استاندار کردستان اشاره‌ای به آغاز انتقال آب از سد آزاد به سر قوچم در هفته گذشته داشت و گفت: امیدواریم با شروع پروژه آبرسانی به قروه و دهگلان، و روستاهای تابعه، طی ۲ سال آینده مشکل کم آبی این مناطق برای همیشه برطرف شود، ضمن اینکه طرح آبرسانی به بیجار از سد سیازاخ هم به زودی شروع می‌شود.

لزوم برخورد با مالکان دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز، عدم استفاده از آب شرب سالم برای آبیاری فضای سبز و ضرورت رعایت آن توسط شهرداری‌ها، در مدار قرار دادن مولدها در ساعات اداری توسط ادارات، از دیگر مواردی بود که مرادنیا بر آن تاکید کرد.

 تعیین یک هزار و ۴۱۹ شعبه اخذ رای در کردستان

رییس ستاد انتخابات کردستان هم با بیان اینکه مراحل مختلف انتخابات براساس روزشمار ابلاغی در حال انجام و ۴۱ هیات اجرایی در استان تشکیل شده است، افزود: از ۳۲ شهر استان، ۲۵ شهر شورای پنج نفره، ۶ شهر شورای ۷ نفره و یک شهر شورای ۹ نفره دارند

محمدابراهیم زارعی تعداد کرسی‌های اصلی را ۱۷۶ و تعداد کرسی‌های اصلی و علی‌البدل را ۲۸۷ مورد اعلام کرد و گفت: در انتخابات شوراهای شهر و روستا، ۶ هزار و ۶۵۴ کرسی روستایی و شهری است که ۳ هزار و ۹۹۸ مورد آن روستایی است.

وی با بیان اینکه در یک هزار و ۳۱۴ روستا انتخابات برگزار می‌شود، اضافه کرد: در فرآیند ثبت‌نام شوراهای شهر یک هزار و ۴۷ نفر ثبت‌نام کرده‌اند و در تمام روستاهای استان، تعداد داوطلبان به حد نصاب رسیده است، ضمن اینکه هفت هزار و ۲۳۰ نفر برای شوراهای روستا داوطلب شدند.

رییس ستاد انتخابات کردستان تعداد شعب اخذ رای استان را یک هزار و ۴۱۹ شعبه اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد، ۵۸۴ شعبه در شهرها و ۸۳۵ شعبه نیز روستایی است و ۳۰ هزار نفر کار برگزاری انتخابات در کردستان را انجام خواهند داد.

زارعی بر آمادگی برای برگزاری انتخاباتی پرشور در استان تاکید کرد و یادآور شد: انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و امیدواریم شاهد حضور گسترده در این رویداد مهم سیاسی باشیم.

خاموش کردن یک لامپ ۱۰۰ واتی ۶۸ مگاوات مصرف برق را کاهش می‌دهد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان هم با بیان اینکه مردم کشورمان در بحث انرژی بدمصرف هستند، افزود: امسال به واسطهکاهش بارندگی، کمبود تولید برق در نیروگاه‌های برق آبی و گرمای هوا، مصرف برق به شدت افزایش یافته است.

هیوا لهونیان خواستار همکاری مشترکان به ویژه خانگی و تجاری و اداری برای مصرف بهینه انرژی شد و اظهار داشت: مصرف برق در کردستان هم نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۵ درصد افزایش یافته که نگران کننده است.

وی به کاهش تولید ۶ هزار مگاواتی برق در کشور اشاره کرد و یادآور شد: در صورتیکه هر مشترک، یک لامپ ۱۰۰ واتی اضافی را در ساعات اوج بار، خاموش کنند، مصرف برق در استان ۶۸ مگاوات کاهش خواهد یافت و شاهد خاموشی نخواهیم بود.

کاهش ۹۴ درصدی بارندگی در اردیبهشت ماه

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان هم اظهار داشت: در فروردین ماه امسال، میزان بارش ها ۸۳ درصد کاهش یافت که در مدت ۵۳ سال اخیر بی‌سابقه بوده است، ضمن اینکه در اردیبهشت ماه نیز بارش‌ها ۹۴ درصد کاهش داشت.

آرش آریانژاد، حجم روان‌آب ورودی به سدها را در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و اضافه کرد: این رقم در سال آبی گذشته و در همین مدت، چهار هزار میلیون مترمکعب بود که ۵۴ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه منابع آبی زیرزمینی هم تحت تاثیر قرار گرفته است، اضافه کرد: اولویت وزارت نیرو در شرایط کنونی، تامین آب شرب پایدار و سالم است و تمام تلاش خود را بکار می‌گیریم که در حوزه آب و در تابستان، ناچار به جبره‌بندی نباشیم.

 ۶۰ درصد ادارات الگوی مصرف آب را رعایت نمی‌کنند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان هم با بیان اینکه مشکل کم آبی را در تابستان امسال باید جدی گرفت، اضافه کرد: برای عبور از فصل گرم، با همکاری دستگاه‌های دیگر برنامه ریزی لازم صورت گرفته که امیدواریم بتوانیم تابستانی بدون چالش را سپری کنیم.

علیرضا تخت‌شاهی به وجود ۴۶۷ هزار مشترک آب و فاضلاب در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر از یک هزار و ۶۷۷ روستای استان، یک هزار و ۱۶ روستا از خدمات این شرکت بهره‌مند و به ۱۰۴ روستا هم به صورت سیار آبرسانی می‌شود که تا ۳۰۰ روستا نیز افزایش خواهد یافت، ضمن اینکه تا پایان امسال ۲۰ روستای دیگر تحت پوشش قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد ادارات استان الگوی مصرف آب را رعایت نمی‌کنند که قابد قبول نیست، اظهار داشت: به زودی احداث تصفیه‌خانه شماره ۳ سنندج کلنگ زنی خواهد شد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha