۱۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۴۷
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84349907
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ظرفیت اشتغال در زندان‌ها افزایش یابد

سنندج - ایرنا - رییس کل دادگستری کردستان با تاکید برفراهم کردن زمینه لازم برای افزایش ظرفیت اشتغال زندان‌ها گفت: با اختصاص تاسیسات حقوقی مناسب، می‌توان ظرفیت اشتغال در زندان‌ها را افزایش داد.

به گزارش ایرنا، سید حسن حسینی روز دوشنبه در بازدید از واحدهای اشتغال زندان‌باز سنندج اظهار داشت: ظرفیت بالقوه مناسبی برای توسعه و افرایش اشتغال مددجویان در این مرکز مهیا است که با اعطای تاسیسات قضایی و افزایش آمار اشتغال بکار آنان، می تواند بالفعل شوند.

وی همچنین در بازدید از واحدهای تولیدی و گلخانه‌ای زندان سنندج نیز اضافه کرد: ایجاد مراکز اشتغال در زندان‌ها و فراهم کردن زمینه‌ کارآفرینی و مهارت‌آموزی برای زندانیان از اهمیت زیادی برخوردار است و بی شک اینگونه اقدامات در راستای توسعه اشتغال میان این قشر تاثیرگذار است.

رییس کل دادگستری کردستان همچنین با تعدادی از زندانیان شاغل در این مرکز از نزدیک دیدار و گفت‌وگو کرده و به سوالات قضایی آنان پاسخ داد.

مدیر کل زندانهای کردستان نیز در این بازدید گفت: توجه به اشتغال زندانیان هم زمینه اجتماعی کردن زندانیان را فراهم می‌کند و هم منجر به کسب درآمد برای حمایت از خانواده های آنان خواهد شد.

مراد فتحی با بیان اینکه امکانات و فضای مناسب توسعه اشتغال در این مرکز زمینه‌ساز کسب درآمد برای مددجویان است، افزود: با عنایت و توجه مسوولان قضایی ‌و افزایش آمار اشتغال بکار زندانیان می‌توان، در تحقق اهدافی چون توسعه اشتغال، درآمدزایی و تولید ثروت و همچنین خدمت به خانواده زندانیان گامهای ارزشمندی برداشت.

وی خواستار افزایش آمار زندانیان رای باز واجد شرایط در جهت تحقق این اهداف ارزشمند شد. 

دادستان سنندج نیز با قول مساعد در افزایش آمار زندانیان واجد شرایط اشتغال و رای باز از مجموعه اشتغالزایی سرخه دزج بنیاد تعاون استان نیز بازدید کرد.

در حال حاضر ۱۰ زندان و مرکز اصلاح و تربیت در شهرستان‌های مختلف استان کردستان فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha