۱۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۱۶
کد خبرنگار: 1426
کد خبر: 84350032
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزار و ۳۰۰ خانوار ایلامی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی قرار گرفتند

ایلام - ایرنا - مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ایلام گفت: هزار و ۳۰۰ نفر از افرادی که از سال گذشته تا کنون موفق به دریافت تسهیلات مشاغل خانگی شدند، تحت پوشش این صندوق قرار گرفتند.

روح اله سرواندام روز دوشنبه در حاشیه نشست شانزدهمین سال تاسیس صندوق در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته ۲ هزار و ۲۷۳ نفر در روستاها و مناطق عشایری استان زیر پوشش خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان قرار گرفتند.

وی افزود: حداکثر سهمیه تکلیفی سال گذشته برای این استان، ۲ هزار نفر بوده که بیش از این میزان جذب شده است.

سرواندام یادآور شد: استان ایلام دارای ۳۱۵ مستمری بگیر بازنشسته، ۱۸۴ خانوار از کارافتاده و ۷۳۱ مستمری بگیر فوتی است.

 وی اضافه کرد: به دنبال اجرایی شدن طرح همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران، یک هزار و ۲۳۰ مستمری‌بگیر استان از مزایای این طرح بهره مند و معوقات آنها از ابتدای سال تاکنون به حسابشان واریز شده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ایلام گفت: بطور میانگین ۵۲ درصد حقوق مستمری بگیرها افزوده شده است و ۲۷۵ عضو جدید از ابتدای سال تاکنون جذب صندوق بیمه کشاورزان استان شده است.

سرواندام ادامه داد: جامعه هدف این صندوق، عشایر، کشاورزان غیرساکن در روستا، شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، رانندگان حمل بار و مسافر برون‌شهری در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و کارکنان مراکز و شرکت‌های وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و نظام دامپزشکی هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ایلام تاکید کرد: حدود ۴۷ درصد جمعیت ۵۸۰ هزار نفری استان را روستائیان و عشایر تشکیل می‌دهند و از مجموع ۱۰۰ درصد حق بیمه ۷۰ درصد توسط دولت و مابقی توسط فرد بیمه شده پرداخت می‌شود که رقم ناچیزی در ماه است.

سرواندام اضافه کرد: در استان ایلام ۲ هزار و ۵۵۰ خانوار توسط کمیته امداد بیمه شده بود اما اکنون به ۸۷۰ خانوار کاهش یافته است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ایلام ادامه داد: بهزیستی نیز هزار و ۵۷۰ خانوار (زنان سرپرست خانوار) را تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار داده است.

 وی افزود:  کارگزاری های صندوق بیمه اجتماعی در سطح استان تعاونی های عشایری، تعاونی های تولید روستایی و دهیاری ها هستند.

سرواندام یادآور شد: کارگزاری های ما قبلا بصورت کمی و به تعداد بالا بودند اما هم اکنون کیفی شده که می توان پنج درصد حق الزحمه کارگزاری ها را از طریق حق بیمه به حساب آنها وریز کرد.

وی باتصریح کرد: با توجه به ۱۶ سالگی صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر تمامی خدمات آن بصورت آنلاین و سیستمی و تبلغات نیز از طریق رسانه ملی، نصب بنر و بروشور، ستادهای راهبردی و چهره به چهره صورت می گیرد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ایلام تاکید کرد: برای خدمت رسانی بهتر به سوی بانک های عامل قوی حرکت می کنیم که بتوانند از نظر زی ساخت پاسخگوی مردم باشند.

۳۱ هزار و ۵۰۰ ایلامی تحت پوشش این صندوق قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha