استاندار همدان از ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در بخش سامن خبر داد

همدان- ایرنا- استاندار همدان از اجرا و راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی بخش سامن واقع در شهرستان ملایر خبر داد و گفت: این طرح بزرگ و ارزشمند با سرمایه گذاری بخش خصوصی و در راستای ایجاد تحولی عظیم در حوزه اقتصادی استان و منطقه اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، «سیدسعید شاهرخی» روز دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات و موانع پیش روی واحدهای تولیدی و فرآوری شهرک صنعتی صنعتی امام رضا(ع) جوکار شهرستان ملایر، افزود: توسعه همه‌ جانبه استان به ویژه در بخش رونق اقتصاد و تولید بی‌تردید مرهون تلاش‌ و فعالیت‌های بی‌وقفه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است که حجم سرمایه گذاری تولیدکنندگان در شهرک صنعتی جوکار شهرستان ملایر نمونه بارز و نمود عینی این مهم در مسیر رشد و توسعه اقتصادی است.

وی تاکید کرد: سیاست دولت تدبیر و امید ایجاد بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که در این زمینه، استان همدان عملکرد بسیار موفق و درخشانی داشته است.

استاندار همدان از ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در بخش سامن خبر داد

وی ضمن تقدیر از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در ایجاد واحدهای فرآوری فروسیلیس شهرک صنعتی جوکار، اظهار داشت: حمایت از بخش تولید و تلاش‌های بی‌وقفه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در راستای تحقق شعار محوری سال مبنی بر «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» از جمله در حوزه فرآوری فروسیلیس شهرک صنعتی جوکار به صورت جدی و هدفمند در دستور کار مدیران اجرایی استان همدان قرار دارد.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه رفع محدودیت‌ها و موانع و پیگیری درخواست‌های سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در شهرک صنعتی جوکار به مدیران مربوطه ابلاغ خواهد شد، تصریح کرد: مسائل و مشکلاتی که توسط مدیران عامل این واحدهای تولیدی ارایه شد، به‌صورت ویژه تا رفع کامل پیگیری و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

شاهرخی با بیان اینکه تامین برق یکی از مشکلات اصلی واحدهای فرآوری فروسیلیس در شهرستان ملایر است، اظهار داشت: در این راستا با همراهی و همکاری شرکت توزیع برق استان، مشکل خاصی در راستای تامین برق واحدهای تولیدی شهرک صنعتی امام‌رضا(ع) جوکار وجود ندارد. 

وی ادامه داد: اجرای پروژه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی شهرستان ملایر نیز باید هرچه سریع‌تر پیگیری شود تا واحدهای معدنی و تولیدی شهرک صنعتی جوکار و واحدهای فرآوری فروسیلیس به تناسب ظرفیت‌ و امکانات، بتوانند از تولیدات این نیروگاه بهره مند شوند. 

استاندار همدان تاکید کرد: ضمن رعایت تمامی قوانین زیست‌محیطی در شهرک صنعتی جوکار، می‌توان از ظرفیت‌ واحدهای تولیدی و فرآوری فروسیلیس در راستای توسعه استان همدان به خصوص شهرستان ملایر استفاده کرد.

شاهرخی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از یک‌ هزار فرصت شغلی در این شهرک ایجاد شده است، گفت: با تکمیل دیگر واحدهای فرآوری، زمینه مناسب برای ایجاد بیش از چهار هزار فرصت شغلی در این شهرک وجود دارد.

به گفته وی، طرح احداث بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی استان همدان در حال اجراست که بهره برداری از این واحد موجب توانمندی و پویایی اقتصاد این استان خواهد شد.

استاندار همدان: توسعه همه‌ جانبه استان مرهون تلاش بخش خصوصی است

سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد تومانی در شهرک صنعتی فروسیلیس 

فرماندار ویژه شهرستان ملایر نیز در این جلسه گفت که تاکنون سه هزار میلیارد تومان برای راه‌اندازی واحدهای فرآوری فروسیلیس در شهرک صنعتی جوکار سرمایه گذاری شده و عملیات ساخت چند واحد دیگر نیز در حال اجراست.

«قدرت الله ولدی» با بیان اینکه ۲ طرح توسعه شرکت‌های فروسیلیس غرب پارس و شرکت آذرخش تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: براساس برنامه پیش بینی شده تلاش می کنیم هر ۶ ماه یک واحد فرآوری فروسیلیس در شهرک صنعتی جوکار به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: اجرای هر طرح توسعه و راه اندازی واحد فرآوری فروسیلیس در این شهرک حدود ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۲۰۰ نفر اشتغالزایی به دنبال دارد.

فرماندار ویژه ملایر، جلوگیری از خام فروشی و صادرات محصولات تولیدی در این شهرک را از مزایای اصلی فعالیت این واحدها ذکر کرد و گفت: در حال حاضر پنج واحد فرآوری در این شهرک فعال است که هرکدام چندین طرح‌های توسعه‌ای را در دست اجرا دارند که تمامی این واحدها توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی(بومی منطقه) انجام شده است.

به گزارش ایرنا، شهرک صنعتی جوکار ملایر یکی از بزرگترین شهرک‌های صنعتی استان همدان در حوزه فرآوری مواد معدنی است که در حال حاضر چند طرح فرآوری فروسیلیس با حجم سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در این شهرک در دست اجراست.

طرح فرآوری فروسیلیس لوتوس آدلی، فروسیلیس رهاورد زاگرس، طرح توسعه فروسیلیس غرب پارس، شمش منیزیم و طرح توسعه فروسیلیس آذرخش از جمله طرح های اجرا شده دراین شهرک صنعتی است.

استان همدان به واسطه معادن غنی «سیلیس» هاب منطقه ای این سنگ ارزشمند در کشور محسوب می شود که با ایجاد صنایع «فروسیلیس» توانسته به قطب فراوری این ماده معدنی تبدیل و شیشه عمر خام فروشی را بشکند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha