آب معادل برف در آذربایجان‌غربی ۶۰ درصد کمتر از سال گذشته است

ارومیه- ایرنا- سرپرست شرکت آب منطقه ای آذربایجان‌غربی گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته، میزان آب معادل برف در استان طی سال آبی جاری نسبت به سال گذشته، با کاهش ۶۰ درصدی مواجه است.

مسعود طالبیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آمار نشان می دهد که افت شدیدی در ذخایر آبی آذربایجان غربی ایجاد شده و کم آبی در سال جاری، بسیار قابل توجه است.

وی اضافه کرد: بارش برف یکی از مهمترین نقاط قوت آذربایجان غربی در حوزه ذخایر آبی بود که بخشی از مصرف فصل گرم سال را پوشش می داد که کاهش بارش در این حوزه و همچنین آب معادل برف در استان، لزوم مدیریت بیشتر مصرف را  نشان می دهد.

سرپرست شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین حجم نظیر سال گذشته سدها معادل یک میلیارد و ۵۱۵ میلیون مترمکعب بوده که آمار مقایسه‌ای نسبت به مدت مشابه سال آبی قبل کاهش ۱۳ درصدی دارد.

طالبیان گفت: در آخرین برآورد صورت گرفته، حجم آب پشت ۱۴ سد آذربایجان غربی حدود یک میلیارد و ۳۱۷ میلیون مترمکعب است.

وی با اشاره به اینکه میزان حجم آب ورودی رودخانه‌ها به دشت‌های استان در هفت ماهه سال آبی جاری یک میلیارد و ۷۱۶ میلیون متر مکعب بوده، افزود: در سال آبی گذشته، در این بخش شاهد ۲ میلیارد و ۵۲۷ میلیون مترمکعب آب ورودی به رودخانه ها بودیم که امسال ۳۲ درصد کمتر شده است.

به گزارش ایرنا، متوسط بارش درازمدت در آذربایجان غربی بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلی متر برآورد می شود که امیدواری ها برای رسیدن به این رقم در سال آبی جاری، بسیار کمرنگ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha