۱۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۱۰
کد خبرنگار: 2199
کد خبر: 84351232
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۷ هزار تخلف در جاده‌های زنجان ثبت شد

۱۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۱۰
کد خبر: 84351232
بیش از ۱۷ هزار تخلف در جاده‌های زنجان ثبت شد

زنجان – ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: اردیبهشت ماه امسال ۱۸ هزارو ۶۹۶ سرعت غیرمجاز و تخلف اضافه بار در جاده های این استان ثبت شد.

عبدالحسین علی اکبری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مدت بیان شده هر ساعت ۱۷۵ خودروی سبک و سنگین از جاده های استان تردد کرده اند که از این ترددها  ۱۵ هزار و ۸۵۷ مورد تخلف سرعت غیرمجاز و یک هزارو ۸۳۹ مورد نیز تخلف اضافه بار ثبت شده است.
وی تاکید کرد: بیشترین سهم تخلف پلاک های غیربومی در جاده های ارتباطی زنجان از استان های تهران، آذربایجان شرقی و البرز ثبت شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: میانگین سرعت متوسط در کل جاده های استان زنجان با سرعت ۷۶ کیلومتر در ساعت ثبت شد و بیشترین تردد پلاک های غیر بومی در جاده های ارتباطی استان مربوط به استان های تهران و آذربایجان شرقی است.
علی اکبری اظهارداشت: یک میلیون و ۹۹۸ هزار تردد در جاده های استان اردیبهشت امسال در ۱۸دستگاه تردد شمار در ورودی و خروجی جاده ها ثبت شد که از این تعداد ۳۶۹ هزار و ۱۱۵ خودرو در آزادراه قزوین –زنجان در هر ساعت ۴۹۶ تردد را ثبت کرده اند.
به گفته وی، به طور میانگین در هر ساعت ۱۷۵ خودروی سبک و سنگین در جاده های استان زنجان تردد کرده اند.
علی اکبری تصریح کرد: سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور در آزادراه های  زنجان- قزوین ، زنجان- تبریز ، ترانزیت زنجان- ابهر، زنجان- میانه و سرچم- اردبیل و سامانه های توزین در حال حرکت در آزادراه زنجان – قزوین و ابهر- زنجان تخلفات رانندگان در این مسیرها را در لحظه ثبت می کند.
وی، ورودی و خروجی های استان را آزادراه های زنجان - قزوین، زنجان - تبریز، جاده های ترانزیت، مسیر گیلوان به منجیل، قیدار - همدان، زنجان - بیجار، سرچم به اردبیل، زنجان - دندی و برعکس برشمرد.
به گزارش ایرنا، استان زنجان پنج‌ هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است که ۳۷ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان در هر ساعت از شبانه روز فعال است.
مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به ۲۰ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha