۱۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۱۶
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84351362
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان‌های مردم نهاد از پرداختن به کارهای سیاسی اجتناب کنند

سنندج - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: سمن‌ها و موسسات خیریه برای خدمت به مردم تشکیل می‌شوند، بنابراین نباید وارد سیاست شده و دستاویز گروه‌های خاص شوند.

به گزارش ایرنا، محمدابراهیم زارعی روز سه‌شنبه در جلسه شورای هماهنگی مشارکت‌های مردمی مقابله با بیماری کرونا کردستان اظهار داشت: سازمان‌های مردم نهاد دنبال کار سیاسی نباشند و این نهادها نباید کارگزار گروه یا جریانی خاص شوند، چراکه هدف از تشکیل سمن‌ها کمک و خدمت به مردم است.

وی با بیان اینکه دولت از افزایش سمن‌ها استقبال می‌کند، اضافه کرد: سازمان‌های مردم نهاد بازوان توانمند دولت هستند و بدون کمک این نهادها، امکان خدمت به مردم و رفع مشکلات وجود ندارد، همچنانکه اکنون و پس از شیوع کرونا، کمک‌های بسیار خوبی از جانب سمن‌ها و موسسات خیریه صورت گرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه اگر کمک سمن‌ها و خیرین نبود، در بخش درمان و بیمارستان‌ها دچار مشکل می‌شدیم و این مهم قابل تقدیر است، یادآور شد: باید بانک اطلاعاتی برای کمک به اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر ایجاد شود تا براساس آن عملیتت کمک‌رسانی انجام شده و موازی کاری صورت نگیرد.

زارعی از سمن‌ها خواست وابسته به دولت نباشند و مستقل عمل کنند و اضافه کرد: با این وجود، دولت از سازمان‌های مردم و موسسات خیریه حمایت کرده و برای ارائه مجوز هیچگونه محدودیتی قائل نیست.

امام جمعه سنندج نیز در این جلسه با بیان اینکه سال‌های پرتلاطمی را بخاطر شیوع کرونا تجربه می‌کنیم، افزود: مردم ایران و از جمله کردستان در این مدت، اعم از کادر درمان، خیران و دستگاه‌های مختلف از لحاظ کمک به هم نوعان و آسیب‌دیدگان الگویی برای تمام بشریت شدند.

ماموستا فایق رستمی تاکید کرد: کرونا بزرگترین امتحان جهان کنونی است که مردم کردستان و ایران از این آزمایش با موفقیت و سربلند بیرون آمدند و ترحم و همکاری و تعامل همچنان باید با قدرت تا نابودی ویروس کرونا ادامه یابد.

وی از خدمات و فداکاری کادر درمان به ویژه پرستاران تقدیر کرد و اظهار داشت: دین اسلام، دین مهربانی و رحم و عطوفت است و همه باید در شرایط کنونی از لحاظ مالی و معنوی، یاریگر اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه باشیم.

سه تن از مدیران موسسات خیریه و کمپین های مردمی هم بر لزوم همکاری دستگاه‌های دولتی برای انجام امور اداری، عدم ارائه مجوزهای بی‌رویه برای تاسیس موسسات خیریه و عدم ورود نهادهای مردم نهاد و خیریه در فعالیت‌های سیاسی تاکید کردند.

براساس آخرین آمار، در شبانه روز منتهی به روز دوشنبه ۱۰ خرداد، ۱۴۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شد و یک نفر جان باخت. در حال حاضر ۳۱۹ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که ۴۹ از آنان مربوط به بخش مراقبت‌های ویژه است.


تاکنون یک هزار و ۳۲۹ نفر در کردستان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha