۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۱۲
کد خبرنگار: 2202
کد خبر: 84352239
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شورای پروژه مهر در خراسان جنوبی تشکیل شد

۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۱۲
کد خبر: 84352239
شورای پروژه مهر در خراسان جنوبی تشکیل شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با تشکیل شورای پروژه مهر، نخستین گام برای آغاز سال تحصیلی جدید و مهر پویا و با نشاط برداشته شد.

محمدعلی واقعی روز چهارشنبه در نخستین نشست شورای پروژه مهر افزود: این شورا متشکل از هشت کارگروه استانی و هفت کمیته شهرستانی است که وظیفه سازماندهی و ساماندهی نیروی انسانی، مرمت، زیباسازی، تعمیر و تجهیز مدارس، پرورشی و فرهنگی، گزینش و تایید صلاحیت حرفه‌ای، توجیه و تبلیغ، پشتیبانی، تولید محتوا و فضای مجازی، تربیت بدنی و سلامت را برعهده دارند.

وی اظهار داشت: امیدواریم سال تحصیلی جدید، آغاز نوین برای بازگشایی مدارس و پایانی بر تهدیدات بیماری کووید ۱۹ باشد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: مصوبات این نشست به منظور هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن آیین‌های آغاز سال تحصیلی جدید در ۶ سرفصل با عنوان "مدرسه با نشاط"، "فرصت‌های برابر آموزشی"، "توسعه مشارکت‌های همه‌جانبه"، "ارتقای توانمندسازی نیروی انسانی با تمرکز بر مدیران"، "برنامه‌محوری و تمرکززدایی" و "بهداشت و سلامت" تنظیم و به شهرستان‌ها و مناطق استان ابلاغ شد.

وی از پروژه مهر به عنوان یک ابر برنامه مشارکتی، فراسازمانی و ملی یاد کرد که نیازمند مشارکت و حمایت جدی سایر دستگاه‌ها است و افزود: برای کنترل فرآیندها برنامه نظارتی تدوین شده که هدف اصلی آن توجه به نکات ضروری است تا ادارات شهرستان‌ها، مناطق و کادر اداری و آموزشی مدارس بر آنها بیشتر تمرکز کنند.

واقعی اظهار داشت: ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی آینده، طرح سنجش سلامت پایه اولی‌ها، ساماندهی نیروی انسانی، بهداشت و سلامت دانش‌آموزان، ثبت‌نام و سفارش کتب درسی، تعمیر، تجهیز و ساماندهی فضاهای آموزشی از اقداماتی است که در قالب پروژه مهر مورد انتظار است.

وی توسعه متوازن رشته‌ها و هدایت تحصیلی را یکی از برنامه‌های محوری آموزش و پرورش  استان عنوان کرد و گفت: هدایت تحصیلی به دانش‌آموزان کمک می‌کند ضمن آشنایی با استعدادها، علایق، ‌توانایی‌ها و ویژگی‌های شخصیتی خود، شاخه‌ها، رشته‌های تحصیلی و مشاغل مورد نیاز جامعه را بشناسند و براساس آن به صورت آگاهانه، شاخه و رشته‌ تحصیلی مناسب خود را انتخاب کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، کیفیت‌بخشی به برنامه‌های آموزشی و پرورشی و تولید علم و محتوای علمی مطابق با اهداف سند تحول را مهمترین هدف پروژه مهر و استقبال شایسته از دانش‌آموزان در آغاز سال تحصیلی نو بیان کرد و افزود: باید با بهره‌گیری از تمامی امکانات، ظرفیت‌ها و نقطه نظرات، پیشنهادات و راهکارهای سازنده صاحب‌نظران تعلیم و تربیت در راستای بازگشایی، هدایت نیروی انسانی و ارتقای شاخص‌ها به بهترین وجه استفاده کرد.

وی تصریح کرد: مهر با نشاط، ارتقای تولید علم و محتوای علمی، توجه به شیوه‌های متنوع یاددهی و یادگیری و صیانت از سلامت جسم و روان دانش‌آموزان شعار امسال شورای پروژه مهر در آموزش و پرورش خراسان جنوبی است.

۱۷۶ هزار دانش‌آموز سال تحصیلی جاری در بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ آموزشگاه استان خراسان جنوبی تحصیل می‌کنند.

آموزش دانش‌آموزان از اسفند ۹۸ تاکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا به استثنای مقاطعی که حضوری برگزار شد، در سایر روزهای سال غیرحضوری بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha