۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۲۸
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84352347
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهارت‌های صنایع‌دستی به ۳۹۶ نفر از زندانیان کردستان آموزش داده شد

سنندج - ایرنا - معاون صنایع ‌دستی اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان گفت: مهارت‌های لازم به ۳۹۶ نفر از زندانیان سطح استان در رشته‌های مختلف صنایع ‌دستی آموزش داده شد.

به گزارش ایرنا، فرهاد حامدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: مهارت‌های آموزش داده شده شامل، کلاش‌بافی، گلیم‌بافی، منبت چوب، معرق چوب، سراجی سنتی، البسه محلی، نازک‌کاری چوب و رودوزی‌های سنتی بوده و در مجموع به ۳۹۶ نفر در این کارگاه‌ها آموزش داده شده است.

وی ضمن مهم ارزیابی کردن بحث آموزش زندانیان در زمینه صنایع‌ دستی و برنامه‌ریزی و تلاش برای افزایش تعداد آموزش دیدگان در این حوزه گفت: با همکاری اداره‌کل زندان‌های کردستان و در راستای حمایت از زندانیان به منظور توانمندسازی، توسعه و افزایش تولید محصولات صنایع‌دستی در زندان‌های استان، این معاونت اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی برای مددجویان کرده است.

معاون صنایع‌ دستی اداره کل میراث فرهنگی کردستان افزایش تولیدات صنایع‌دستی در زندان‌ها و درآمدزایی برای مددجویان را از اهداف این دوره‌های آموزشی بیان کرد و ادامه داد: این دوره‌ها در زندان مرکزی سنندج، کانون اصلاح و تربیت سنندج، زندان‌های مریوان و کامیاران و توسط اساتید و مربیان مجرب شرکت هنرمندان کارآفرین کردستان تحت نظارت این معاونت برگزار و برای شرکت کنندگان در این کارگاه‌ها گواهی مهارت نیز صادر شد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی و تلاش شرکت مجری ۱۲۱۳ برای اجرای این دوره‌ها یادآور شد: درصدد هستیم دوره‌های تخصصی بیشتری برای زندانیان سطح استان با همکاری این شرکت و اداره کل زندان‌های استان برگزار کنیم.

استان کردستان دارای یک هزار و ۵۲۴ اثر تاریخی شناسایی شده و ۹۱۵ اثر تاریخی ثبت شده شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی بوده که ۹۱۵ اثر ثبت شده استان در فهرست آثار ملی شامل ۷۷۸ اثر غیر منقول (شامل آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، ۲۵ مورد میراث طبیعی، ۹۳ مورد میراث معنوی و ۲۹ مورد میراث منقول است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha