افزایش ۳۶ درصدی مصرف آب در خراسان جنوبی

۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۰۹
کد خبر: 84352395
افزایش ۳۶ درصدی مصرف آب در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی گفت: مصرف آب در استان طی دوره فروردین و اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به طور میانگین در مناطق شهری و روستایی ۳۶ درصد افزایش یافته است.

حسین امامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع فروردین و اردیبهشت امسال در مناطق شهری مصرف آب ۵۴ درصد و در مناطق روستایی ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

وی خواستار صرفه‌جویی در مصرف آب شد و گفت: با توجه به کاهش محسوس نزولات جوی در سال جاری و تاثیر آن بر منابع آب زیرزمینی، گرمای شدید هوا و قطعی‌های برق و با توجه به تعطیلات پیش‌رو و به طبع افزایش بی‌رویه مصرف آب که منجر به کاهش چشمگیر سطح ارتفاع مخازن ذخیره شده است از شهروندان درخواست داریم نسبت به صرفه‌جویی مصرف آب اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی ادامه داد: از مشترکان تقاضا داریم به منظور جلوگیری از قطعی آب با صرفه‌جویی ۲۰ درصدی در مصرف با اقداماتی از جمله حذف مصارف غیرضروری مانند شست و شوی حیاط، خودرو، آبیاری فضای سبز و درختان، خدمتگزاران خود در شرکت آب و فاضلاب را یاری رسانند.

وی تصریح کرد: در صورتی که مشترکان نسبت به صرفه‌جویی در مصرف آب اقدام نکنند بدون شک در تابستان امسال شاهد قطعی آب برخی مشترکان در مناطق شهری یا روستایی خواهیم بود.

امامی با بیان اینکه مشترکان می‌توانند با مدیریت مصرف از مزایای طرح "آب امید" برخوردار شوند گفت: مشترکان کم‌مصرف خانگی (کمتر از پنج متر مکعب در ماه) از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهره‌مند می‌شوند.

وی اضافه کرد: همچنین براساس قانون، شرکت آب و فاضلاب می‌تواند در صورت مشاهده آبیاری فضای سبز و باغ ویلاها با آب شرب، استفاده از آب شرب برای مصارف ساخت و ساز، آبدهی به ملک مجاور و ذخیره آب در تانکر نسبت به قطع موقت انشعاب آب نیز اقدام کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه  ۹۹.۸۵ درصد جمعیت استان زیر پوشش تاسیسات آب شهری هستند گفت: در حال حاضر سامانه ۱۲۲ به صورت متمرکز و شبانه‌روزی در سطح استان آماده خدمت‌رسانی به بیش از ۳۴۲ هزار مشترک در شهر و روستا است.

وی افزود: از هم‌استانی‌ها درخواست داریم با توجه به کاهش بارندگی‌های سال گذشته و کمبود منابع آبی ضمن صرفه‌جویی در مصرف آب برای گذر از تابستان، در صورت مشاهده هر گونه ترکیدگی و نشت آب بلافاصله با سامانه ۱۲۲ تماس بگیرند تا در اسرع وقت نسبت به رفع ترکیدگی اقدام و از هدر رفت آب جلوگیری شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha