فعال سیاسی: کاندیداهای ریاست‌جمهوری برنامه‌های خود را بیان کنند

شیراز- ایرنا- فعال سیاسی و مدرس دانشگاه معتقد است:‌ در دنیای کنونی که عصر ارتباطات و اطلاع رسانی است لازم است کاندیداهای ریاست جمهوری با پرهیز از کلی‌گویی به تفصیل دیدگاه‌های خود را در مورد موضوعات مهم سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برای مردم بیان کنند.

ناصر بهمنی چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد:‌ یکی از موضوعاتی که شایسته است نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در مورد آن موضع بگیرند حقوق شهروندی است به گونه‌ای که این مقوله را با تعریف جهانی آن بشناسند و برای شهروندان حق حیات، آزادی بیان، مالکیت، رشد و سعادت و احترام به فرهنگ ها، ادیان و قومیت های مختلف قائل باشند.

ازدیدگاه این فعال سیاسی استان فارس، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید پاسخ گویی به مطالبات مردم، شایسته سالاری و شایسته گزینی و توزیع برابر فرصت ها به دور از تبعض را بداند و تحقق ببخشد.

بهمنی ادامه داد:‌ نامزد انتخابات ریاست جمهوری باید موضع خود را در مورد اختیار لازم برای گسترش مناسبات بین المللی و تعمیم تعامل و روابط مسالمت آمیز با تاکید بر منافع مشترک با هر کشوری با هر سوابقی به تناسب حال را مشخص کند و آگاه به چگونگی تسهیل امور اقتصادی ، شرایط سرمایه گذاری داخلی و خارجی باشد و به سرعت فضای اعتماد سازی با فعالان ذیربط جهانی و بومی را بگشاید.
این استاد دانشگاه گفت: نامزد ریاست جمهوری لازم است از افکار خشک و تعصب آمیز محدود کننده پرهیزکند و استفاده حداکثری از روابط با جهانیان را مدنظر داشته باشد و سیاست تقابل و مخاصمه را مطرود بداند.
او اضافه کرد:‌کاندیدای ریاست جمهوری باور به اقتدار فرهنگ ملی ایرانیان و تعامل فرهنگی بین فرهنگ ها داشته باشد و از عوام فریبی و عوام زدگی و ترویج خرافات بپردازد.
بهمنی بیان کرد:‌در زمینه  توسعه اجتماعی و تقویت سرمایه های اجتماعی و فراهم کردن لوازم مشارکت همگانی بکوشد و با   اعتقاد راسخ به واگذاری اقتصاد ، فرهنگ ، سیاست برون مرزی و درونی کلان کشوردر چارچوب قانون اساسی به مردم، هر کجا لازم بود به همه پرسی از مردم  بپردازد.
این فعال سیاسی گفت:‌دولت و قوه مجریه که به دست دولت و بر اساس رای مردم سپرده شده باید از سیاست های گذشته بی سرانجام و نامشخص پا فراتر نهد و شجاعانه باب دوستی و مراوده با همه ملل را سرلوحه برنامه خویش قرار دهد.
 بهمنی گفت:‌ باید از ایران یک صدا به گوش جهانیان برسد و آن هم صدای منتخب ملت و فقط حرف و زبان مردم ایران باشد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha