سالگرد ارتحال امام با رعایت موازین بهداشتی در همدان برگزار می‌شود

همدان- ایرنا- رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی و شهدای قیام ۱۵ خرداد امسال با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و در فضای باز تعیین شده در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سید «محمد حسن فاضلیان» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از برگزاری مراسم ویژه سالگرد رحلت امام خمینی(ره) و پنجاه و هشتمین سالگرد قیام ۱۵ خرداد به مدت سه روز قبل از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع و بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه امام خمینی(ره) همدان و با اولویت حفظ سلامت مردم با حضور سخنرانان و مداحان کشوری خبر داد.

وی اعلام کرد: روز جمعه ۱۴ خرداد و همزمان با سی و دومین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) مراسمی با حضور مردم مومن و ولایی و حرکت دسته های عزاداری از کانون بسیج خیابان مهدیه به سمت پیاده راه بوعلی برپا می شود که نماینده ولی فقیه در دانشگاه های کشور ساعت ۹.۳۰ صبح در اجتماع عزاداران در محوطه پیاده راه بوعلی شهر همدان سخنرانی خواهد کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان ادامه داد: در روزهای ۱۳تا ۱۵ خرداد قبل از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع همدان مراسمی با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان، «محمدحسین قدیری ابیانه» فعال سیاسی اصولگرا و نیز با حضور مداحان کشوری "محسن طاهری" و "مجید بنی فاطمه" با مشارکت هیات امنای مسجد در مسجد جامع همدان برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین فاضلیان عنوان کرد: همچنین در روزهای سیزدهم تا پانزدهم خرداد بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه امام خمینی(ره) نماینده ولی فقیه در استان و رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان با همکاری هیات الشهدا به سخنرانی می پردازند.

وی، حضور آیین های عزاداری ۱۴ خرداد در سطح شهر، آئین بزرگداشت سالروز شهادت امام صادق(ع) و قیام ۱۵ خرداد به مدت ۲ روز در حوزه علمیه همدان و فضا سازی فرهنگی و تبلیغی شهری را از دیگر برنامه های این ایام برشمرد و از قشرهای مختلف مردم دعوت کرد با حضور در این یادبودها وفاداری خود به آرمان های امام و انقلاب را به نمایش بگذارند.

حجت الاسلام فاضلیان با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های مناسبتی در استان اظهار داشت: نصب پلاکارد، اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی، برگزاری میزگرد با حضور کارشناسان حوزه و دانشگاه، نشست های بصیرتی با موضوع امام، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری، پخش ویژه برنامه های میزگردی و بصیرتی رسانه ای شبکه استانی در ۹ شهرستان استان از جمله برنامه‌های ویژه سالگرد رحلت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد در استان همدان است که با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا می‌شوند.

وی از برپایی مراسم بزرگداشت سالگرد رحلت امام خمینی(ره) با حضور ورزشکاران و کوهنوردان در میدان میشان و در جوار شهدای گمنام صبح روز ۱۴ خرداد خبر داد و خاطرنشان کرد: به مناسبت این ایام گروه های فرهنگی، هنری و سرود با اجرای برنامه های متعدد پیش بینی شده در شهرک ها و مکان های مختلف شهر به اجرای سرود و عزاداری می پردازند.

حجت الاسلام فاضلیان اظهار داشت: پخش برنامه ای با استفاده از آرشیو صدا و سیما در ۳۲ سال پیش و در خصوص بیعت مردم همدان با مقام معظم رهبری به مناسبت این روزها پیش بینی شده است.

وی بر استفاده حداکثری از فضای مجازی برای برگزاری آیین‌ها و تبیین ایام در استان همدان تاکید کرد و از برپایی مراسم عزادای به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) با همکاری هیات های حسینی همدان، کانون‌های قرآنی و سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان عصر روز پانزدهم خرداد در پارک مردم خبر داد.

روح بلند حضرت امام خمینی (ره) رهبر انقلاب و بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران در شامگاه سیزدهم خرداد ماه سال ۱۳۶۸ به ملکوت اعلی پیوست.

۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ سرآغاز نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) است که در جریان این رویداد مهم تاریخی شمار زیادی از مردم، روحانیان و طلبه‌ها به دست عمال رژیم پهلوی به شهادت رسیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha