۱۴خرداد یادآور غم‌انگیزترین روز تاریخ انقلاب اسلامی است

اراک- ایرنا - شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سی و دومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) و قیام خونین پانزدهم خرداد، سالگرد ارتحال امام راحل را یادآور غم‌انگیزترین واقعه تاریخ انقلاب اسلامی عنوان کرد.

در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: خمینی کبیر، پاک‌مردی از بیشه عدالت و ایمان، و آزادگی  در جهان معاصر بود که به معجزه قرن بیستم تبدیل شد.

بیانیه می‌افزاید: چهاردهم خرداد، روز عروج ملکوتی پیر جماران است که با تفکر و منش رفتاری خود دنیا را تغییر داد و با آرمان‌های والای انسانیو اسلامی مبدع مکتبی شد که پس از ۳۲ سال از رحلتش توانسته مرزهای سیاسی، جغرافیایی ایران اسلامی را درنوردد.

در ادامه این بیانیه آمده است: نظام جمهوری اسلامی ایران از بزرگترین ثمرات و دستاوردهای همان نهالی است که به دست امام راحل، در پانزده خرداد ۱۳۴۲ کاشته شد و در بیست و دوم بهمن ۱۳۵۷ به ثمر نشست تا عزت و شرافت و کرامت را برای بشریت به ارمغان آورد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: در فرهنگ غنی انقلاب اسلامی و در حافظه تاریخی ملت شجاع، مؤمن و مبارز ایران اسلامی برای همیشه نیمه خرداد با نام و یاد خمینی کبیر آن بزرگ مرد تاریخ‌ساز عجین شده و پیوندی ناگسستنی و پر رمز و راز دارد.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی ، با گرامیداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب امام خمینی(ره) و شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد۴۲، از عموم مردم انقلابی و قدرشناس استان مرکزی برای حضور باصلابت در آیین بزرگداشت سی و دومین سالگرد ارتحال امام راحل و تجدید میثاق با آرمان‌های رفیع انقلاب اسلامی و رهبری عظیم الشان انقلاب امام خامنه‌ای(با رعایت شیوه نامه های بهداشتی دعوت می‌کند.
در ادامه این بیانیه آمده است:  مراسم بزرگداشت ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای قیام ۱۵ خرداد، در شهر اراک روز پنج شنبه سیزدهم خردادماه جاری از ساعت ۱۹ در محل مصلای بیت المقدس با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین شیرازی مسئول محترم نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس و در شهر خمین در زادگاه و بیت تاریخی امام راحل از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه روز جمعه چهاردهم خردادماه جاری برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha