عبور از شرایط بحرانی کرونا در هرمزگان نیازمند مشارکت همگانی است

بندرعباس- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: وضیت آماری مبتلایان و بستری‌های کرونا در استان نگران کننده و بحرانی است که عبور از این شرایط نیازمند مشارکت همگانی است.

علی رئوفی عصر چهارشنبه در نشست فوق العاده ستاد مقابله کرونا استان افزود: در هفته جاری آمار مبتلایان و بستری‌های کرونا در هرمزگان به ترتیب با رشد ۵۰ و ۴۰ درصدی همراه بوده است که بسیار نگران کننده است.

وی با تاکید بر تشدید اقدام های در سطح استان هرمزگان برای مقابله با ویروس کرونا تصریح کرد: تمامی فرمانداران باید با بسیج امکانات و تشدید محدودیت‌ها با روند صعودی آمار مبتلایان مقابله کنند تا استان از این وضعیت حاد خارج شود.

جانشین رییس ستاد مقابله کرونا استان هرمزگان اظهارداشت: تعطیلی عمومی تمامی واحدهای تجاری، بازرگانی، خدمات و آموزشی به جز سطح یک در سطح شهرستان‌ها بویژه بندرعباس در دستورکار فرمانداران قرار گیرد تا روند صعودی آمار مبتلایان و بستری‌ها متوقف شود.

رئوفی با تاکید بر تشدید محدودیت‌ها، اظهارداشت: فرمانداران محدودیت‌های جدی کرونایی را مطابق با سطح هشدار قرمز در تمامی شهرستان‌ها در تعطیلات پیش روی اعمال کنند.

معاون استاندار هرمزگان یادآورشد: ممنوعیت ورود و خروج خودروها در تعطیلات پیش رو به جز موارد حیاتی در تمامی مناطق استان اعمال شود.

رئوفی خاطرنشان کرد: با توجه به نقش تجمع ها در سیر صعودی آمار مبتلایان و بستری‌های کرونا در هرمزگان برگزاری هرگونه تجمع و مراسم فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و آیینی در شهرها و روستاهای استان ممنوع است.

وی افزود: با توجه به آمار بالای مبتلایان و بستری‌ها کرونایی، ظرفیت‌های درمانی استان هرمزگان نیز رو به تکمیل است و ضروری است برای جلوگیری از بالا رفتن فوتی‌ها رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: تشدید اجتناب ناپذیر نظارت‌ها و محدودیت‌ها برای حفظ سلامتی مردم به عنوان اولویت کاری مسوولان در کشور است.

 طبق آخرین آمار وزارت بهداشت، شهرستان‌های بندرعباس، میناب، رودان، جاسک، بندرخمیر و قشم در استان هرمزگان هم اکنون در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند،  بندرلنگه، بستک و پارسیان در وضعیت نارنجی و شهرستان های حاجی‌آباد، سیریک، بشاگرد و ابوموسی در وضعیت زرد قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha