۱۸۷ زندانی کردستان در حال آموزش حرفه هستند

سنندج - ایرنا - مدیر کل سازمان فنی و حرفه ای کردستان گفت: ۱۸۷ نفر زندان‌های سنندج سقز ، بیجار ، کامیاران و قروه در قالب ۱۶ دوره آموزشی، در حال آموزش و یادگیری ۱۵ حرفه هستند.

به گزارش ایرنا جمیل احمدی روز چهارشنبه در جلسه مشترک اداره کل فنی و حرفه ای استان با اداره کل زندانهای کردستان گفت: مشارکت شایسته کارگاه های آموزشی در زندان‌ها با سازمان فنی وحرفه ای قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه در سال جدید باید نیازهای آموزشی احصاء و آموزش‌ها بر اساس تقاضای مخاطبان صورت پذیرد اضافه کرد: ظرفیت‌های قابل توجهی در زمینه اشتغال در زندان‌ها فعال و موجود است که با معرفی و ثبت در پرتال آموزشی سازمان فنی وحرفه ای امکان برگزاری دوره های آموزشی برای آنان فراهم است.

وی با تاکید بر مهارت آموزی در کارگاه‌های واقعی خواستار تدوین برنامه عملیاتی و آموزشی هدفمند در سال جدید شد.  

مدیرکل زندان‌های کردستان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از حضور مستمر مربیان فنی وحرفه ای و همکاری ارزنده آن سازمان با زندان‌ها در راستای توسعه اهداف آموزشی و اشتغالزایی برای زندانیان گفت: با توجه به شاخص گذاری اشتغال ۸۰ درصدی ریاست سازمان زندان‌های کشور در سال جاری و نیازهای آموزشی زندانیان باید از حداکثر ظرفیت آموزشی و اشتغالزایی در زندان‌ها استفاده و بهره ببریم.

مراد فتحی افزود: شناسایی نیازهای آموزشی محکومان در بدو ورود و هدایت شغلی آنان گام بلند در تحقق این هدف ارزشمند محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه از ظرفیت های هدفگذاری شده ، بهره برداری مناسب صورت نپذیرفته است خواستار معرفی دوره های جدید به تناسب نیاز بازار و استعداد یابی مددجویان با استفاده از مشاروان شغلی سازمان فنی وحرفه ای شد.

مدیر کل زندان‌های کردستان اظهار داشت: استفاده از ظرفیت کارگاه های فعال صنایع دستی در زندان‌ها با معرفی و ثبت در پرتال سازمان فنی و حرفه ای منجر به توسعه دوره های آموزشی بصورت مشارکتی می‌شوند. 

عباسی کارشناس مسوول اشتغال زندان‌های کردستان نیز در این جلسه خواستار برگزاری دوره آموزشی تاسیسات با توجه به بستر مناسب و امکانات موجود در زندان مرکزی سنندج شد که مدیر کل فنی و حرفه ای نیز قول مساعد در جذب و معرفی مربی در این خصوص داد. 

در پایان این نشست با اهداء لوح های سپاس از طرف سازمان فنی و حرفه ای از مشارکت خوب وارزنده زندان‌های استان با این سازمان تقدیر شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha