۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۲۵
کد خبرنگار: 2588
کد خبر: 84353460
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تخصیص ۶۰ میلیارد تومان برای تداوم طرح آزادراه مراغه-هشترود

مراغه - ایرنا - نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: ۶۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه برای تداوم طرح آزادراه مراغه- هشترود تصویب و تخصیص یافت که از این میزان اعتبار ۴۰ میلیارد تومان ابلاغ شده و ۲۰ میلیارد تومان دیگر نیز در هفته‌های آینده ابلاغ می‌شود.

علی علیزاده روز چهارشنبه در آیین بهره‌برداری و کلنگ‌زنی طرح‌های آبفای مراغه افزود: این طرح بزرگ ملی هم‌اکنون با حدود ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی در مسیر تکمیل قرار گرفته و امید است تا پایان سال جاری شاهد اتمام و بهره‌برداری از قطعات دوم و سوم آن باشیم.

وی ادامه داد: اجرای این طرح زمینه‌ساز سهولت در تردد بیش از ۲ میلیون نفر از ساکنان شهرهای جنوب آذربایجان‌شرقی و و آذربایجان‌غربی به مرکز کشور می‌شود.

وی اضافه کرد: در راستای رفع مشکلات تردد مناطق روستایی و برون‌شهری مراغه نیز طرح‌های احداث پل زیرگذر «تازه‌کند» و «مغانجیق» به مناقصه گذاشته شده و پیمانکار اجرایی آن تعیین شده که به زودی عملیات اجرایی آن انجام می‌شود.

علیزاده بیان کرد: تخصیص اعتبار برای بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی و اخذ موافقت وزارت صمت برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی و نیز ایجاد شهرک صنعتی دوم و صنایع تبدیلی از جمله اقدامات انجام شده در یک سال اخیر برای توسعه این شهرستان بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به معضل کم‌آبی، مجوز احداث ۲ سد در این شهرستان صادر شده و ردیف بودجه‌ای برای احداث آن در بودجه تعریف شده است.

نماینده مراغه و عجب‌شیر خاطر نشان کرد: در یک سال اخیر نیز طرح‌های موثری در بخش آب و فاضلاب و گاز به ویژه در مناطق روستایی و محروم این شهرستان اجرا شده است.

به گزارش ایرنا در این آیین به صورت همزمان ۲۶ طرح آب و فاضلاب مراغه با ۲۳ میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان هزینه افتتاح و عملیات اجرایی دو طرح شامل شبکه جمع‌آوری فاضلاب روستای علویان و آبرسانی به شهرک‌های امام حسن (ع) و شهرک الهیه شهر مراغه آغاز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha