معاون رییس جمهور از پروژه رینگ شهری نشتارود بازدید کرد

نوشهر- ایرنا - محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه به همراه احمد حسین زادگان استاندار مازندران روز پنجشنبه در سفر به غرب مازندران از پروژه در حال ساخت جاده کنارگذر شهری (رینگ شهری) نشتارود از توابع شهرستان تنکابن بازدید کرد.

به گزارش ایرنا ، بیش از ۱۰ سال از آغاز ساخت جاده کنارگذر نشتارود می گذرد و این پروژه همچنان با مشکلات زیادی رو به رو است و همین مساله باعث شده تا روند اجرایی آن به کندی پیش برود و هیچ چشم انداز روشنی هم از آن قابل تصور نیست.

اگر در چند سال گذشته کمبود اعتبار یا نبود معدن برای تامین مصالح جهت زیرسازی مسیر از جمله مشکلات این پروژه بشمار می رفت ، اما اکنون خرید زمین های واقع در جاده کنارگذر جهت آزادسازی مسیر و عدم اجرای تعهدات شهرداری در قبال مالکین زمین ها به چالشی جدی برای این پروژه تبدیل شده است.

پروژه کنارگذر نشتارود از مصوبات سفر ریاست جمهوری دولت دهم به استان مازندران بود که اجرای آن نیاز به تملک اراضی و آزادسازی مسیر داشت و در این راستا شهرداری با توافقی که با مالکین زمین ها انجام داد مقرر شد تا در قبال تملک اراضی ، امتیازاتی به مالکین جهت ساخت و ساز در باقیمانده زمین ها بدهد.

سرانجام بدون پرداخت حتی یک ریال شهرداری زمین ها را به عرض ۴۰ متر و به طول ۶ کیلومتر به تملک خود در می آورد تا روند اجرایی این پروژه آغاز گردد ، اما غافل از اینکه مکان احداث کنارگذر در خارج از محدوده طرح هادی شهر نشتارود بود و بر اساس قانون شهرداری نمی توانست به تعهدات خود در قبال مالکین زمین ها عمل نماید و همین موضوع باعث نارضایتی شدید آنها شد.

در این مدت تلاش های زیادی شد تا جاده کنار گذر نشتارود داخل بافت شهری قرار بگیرد تا شهرداری بتواند به تعهدات خود عمل نماید ، اما موفقیتی حاصل نشد تا اینکه این موضوع در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه مدیریت استان مازندران مطرح شد ولی نکات و ابهاماتی وجود داشت و مقرر گردید تا استاندار بازدید میدانی از این پروژه داشته باشند.

سرانجام استاندار مازندران پس از بازدیدی که از این پروژه داشتند ، پذیرفتند که توافقاتی که در راستای اجرای رینگ شهری نشتارود صورت گرفته بود در طرح جامع شهری نشتارود ملموس شود که در نتیجه کنار گذر نشتارود با موافقت استاندار به بافت شهری الحاق شد.

در حال حاضر فاز نخست این پروژه حدفاصل خشکه داران تا خیابان ۱۵ خرداد تمامی تملک ها انجام شده و عملیات زیرسازی آن در حال انجام است و در قسمت دوم حدفاصل ۱۵ خرداد تا مکرود تنها بخشی از زمین های مسیر کنارگذر تملک نشده و مابقی همچنان تعیین تکلیف نشده است.

در قسمت سوم این پروژه حدفاصل مکرود تا کترا هیچ تملکی صورت نگرفته است و باید تدابیری جهت گره گشایی از آن اندیشیده شود.

 تاکنون برای این پروژه حدود ۴۵ میلیارد تومان هزینه شده و پیش بینی می شود تا اتمام و بهره برداری از آن حدود ۵۰ میلیارد تومان دیگر نیز اعتبار نیاز باشد که با توجه به افزایش قیمت ها ، بالارفتن هزینه این پروژه دور از ذهن نیست.

در جریان سفر یک روز معاون رئیس جمهوری به مازندران علاوه بر ا فتتاح چند پروژه عمرانی ، آموزشی و خدماتی از تعدادی از طرح های در دست اجرا در غرب مازندران بازدید می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha