۵١ هزار خودرو بی‌توجه به محدودیت‌های کرونایی در استان سمنان جریمه شدند

سمنان- ایرنا- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان گفت: ۵۱ هزار و ۲۶۴ خودرو به دلیل بی‌توجهی به محدودیت‌های کرونایی از ابتدای اعمال محدودیت تردد از پاییز سال گذشته تا دهم خرداد امسال در استان مشمول اعمال قانون شدند.

سرهنگ موسی بزرگی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: از مجموع ۵۱ هزار و ۲۶۴ خودرو جریمه شده در استان سمنان به دلیل بی‌توجهی به محدودیت‌های کرونایی، ۴۹ هزار و ۷۹۰ خودرو به دلیل عدم توجه به محدودیت تردد شبانه و بقیه به دلیل خروج پلاک‌های بومی در مناطق قرمز و نارنجی از داخل شهر و ورود پلاک‌های غیر بومی به این رنگ‌بندی‌ها جریمه شدند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان یادآور شد: محدودیت تردد شبانه، محدودیت تردد در شهرهای دارای رنگ‌بندی قرمز کرونایی و شهرهای نارنجی، جزو سه علت جریمه خودروها است.

وی بیان کرد: دوربین‌های هوشمند در شهرهای استان سمنان فعال است و تردد خودروها خارج از زمان مجاز و بی‌توجه به محدودیت‌های کرونایی ثبت و مشمول جریمه می‌شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان اظهار داشت: بیشترین تخلف ثبت شده در زمینه بی‌توجهی به رعایت محدودیت‌های تردد در مبارزه با شیوع کرونا در استان سمنان مربوط به تردد شبانه است.

وی اضافه کرد: از ۱۲ خرداد امسال ممنوعیت تردد بین استانی بدون توجه به رنگ‌بندی هر استان از لحاظ شیوع کرونا، به منظور ممانعت از سفر در سراسر کشور اعمال شد و محدودیت تردد تا روز دوشنبه هفدهم خرداد ادامه دارد و رانندگان بی‌توجه به محدودیت‌ها جریمه می‌شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان گفت: شهروندان و به خصوص رانندگان با ماموران پلیس راهور در اجرای طرح محدودیت شبانه ترددها همکاری و از انجام سفرهای بین شهری غیرضروری پرهیز کنند  و برای شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا به دستورالعمل‌های کرونایی پای‌بند باشند.

طبق جدیدترین اطلاعات سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در حال حاضر شهرستان‌های سمنان، دامغان، شاهرود، گرمسار، آرادان و مهدیشهر در وضعیت نارنجی و شهرستان های سرخه و میامی در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش ایرنا، محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا سه بامداد در سراسر استان سمنان اعمال می‌شود و رانندگان متخلف مشمول جریمه  ۲ میلیون ریالی خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha