آرمان‌های امام‌خمینی (ره) در حوزه مقاومت فرهنگ سازی شود

یزد- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد با بیان اینکه خون پاک شهدا و فرهنگ ایثار سبب پیروزی نهضت بنیانگذار جمهوری اسلامی شد، گفت: سالگرد ارتحال امام‌خمینی (ره) فرصتی است تا اهداف و آرمان های رهبرکبیر انقلاب به خصوص در حوزه مقاومت فرهنگ‌سازی شود.

حجت‌الاسلام عباس زارع عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره) و شهدای انقلاب به خصوص قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ هجری شمسی ،افزود: در سال های بعد از پیروزی انقلاب تاکنون ملت فهیم ایران شهدای زیادی را تقدیم اسلام و اهداف نهضت الهی کرد .

وی با بیان اینکه فرهنگ شهادت و مقاومت جزو آموزه‌های دینی و همواره مورد عنایت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بود، ادامه داد: امام‌امت مظهر خوبی‌ها، اخلاص، ایمان و عدالت و آزادگی است و باید رسانه‌های گروهی و فرهنگیان و دانشگاهیان برای تبیین ابعاد و زوایای ویژگی‌های ایشان و انتقال آن به مردم و نسل جوان وظایف ملی و دینی و انقلابی خود را در این مورد انجام دهند.

زارع با بیان اینکه تکریم جامعه ایثارگران و خانواده مکرم شهدا همواره جزو خصوصیات امام‌راحل (ره )بود وامروز مقام معظم رهبری در این مسیر حرکت می‌کنند به اهمیت اهتمام مردم و مسوولان برای تحقق این ارزش‌های والا دینی و ملی در جامعه اشاره کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد خاطرنشان کرد: عزت و امنیت امروز کشور مدیون تلاش‌های مخلصانه و بی‌وقفه معمار بلنداندیش و کبیر انقلاب اسلامی و ایثار و فداکاری شهیدان است و همه باید همواره قدردان خانواده معزز آنها و ایثارگران و رزمندگان باشیم .

به گفته زارع برای غلبه بر دشمنان که نظام و اهداف متعالی انقلاب را با تهدید نرم نشانه گرفته‌اند باید همه با صداقت در مسیر اهداف و آرمان‌های امام‌خمینی (ره) و شهیدان قرار گیریم که عزت و سعادت در گرو مقاومت و بصیرت است .

مردم استان یزد چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

۱۴ خرداد سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۸ و ۱۵خرداد هم سالروز قیام مردم ایران علیه نظام ستم شاهی در سال ۱۳۴۲ است .  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha