مردم‌باوری، مهم‌ترین ویژگی نهضت امام خمینی(ره) بود

تربت‌ حیدریه- ایرنا- قام‌مقام نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نهضت اسلامی حضرت امام خمینی(ره) مردم‌باوری بود و در زمانی که زر و زور و تزویر بر جهان حاکم بود، آن بزرگوار تنها با اعتماد به خدا و پشتیبانی مردم به جنگ با قدرتها برخاست.  

حجت‌الاسلام محمدعلی رضایی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بدان معنا است که حضرت امام (ره) بدون اتکای به سلاح جنگی، تنها با اعتقاد به خداوند و پشتیبانی مردم، آنها را در مقابل تمام قدرت‌های نظامی بسیج کرد.
وی دومین ویژگی منحصر به فرد معمار فرزانه انقلاب اسلامی را مهندسی مناسب نهضت و گره زدن آن با حرکت اهل بیت (ع) عنوان و بیان کرد: امام راحل، بهترین بهره‌برداری معنوی را از نهضت عاشورا کردند چنانکه در مسیر حرکت انقلاب دسته‌های عزاداری اهداف آن بزرگوار را در قالب شعارهای محرّم به جامعه منتقل می‌کردند.
رضایی به سومین خصیصه نهضت حضرت امام (ره) اشاره کرد و افزود: ایشان برای ادامه راه انقلاب انسان‌هایی چون شهید بهشتی را تربیت کردند که زمانی در خصوص آن شهید بزرگوار فرمودند "یک ملت بود برای  ملت ما" و یا در حق شهید مطهری گفتند که "حاصل عمر من است و تراوشات علمی وی دنیا را متحیّر کرده" تا برسیم به شهدای بزرگوار محراب و جنگ تحمیلی، که هر کدام از آنان از وجوه بارز شخصیتی برخودار بودند.

مردم‌باوری، مهم‌ترین ویژگی نهضت امام خمینی(ره) بود

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی به چهارمین ویژگی رهبری امام خمینی (ره) اشاره و بیان کرد: علاوه بر شجاعت ذاتی و بی‌نظیر حضرت امام، شاگردان مکتب‌شان نیز چنین بودند که می توان شمار زیادی از شاگردان ایشان قبل از پیروزی انقلاب را سراغ گرفت که یا در زندان و یا در مناطق بد آب و هوا تبعید بودند و این به معنی جسارت آن‌ها در مخالفت شجاعانه با دستگاه حاکم بود.
رضایی از دشمن شناسی به عنوان پنجمین خصلت معمار فرزانه انقلاب یاد کرد و افزود: حضرت امام(ره) زمانی گفتند که "شاه باید برود، دست آمریکا باید از منافع مردم مظلوم قطع شود و هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید" که آن روزها مردم ما تا این حد خباثت آمریکا را درک نکرده بودند ولی امروز مشاهده می‌کنند که امام در آن روزگار آمریکا را تحقیر می کردند.
وی خدایی بودن حرکت حضرت امام را دیگر خصیصه نهضت اسلامی وی برشمرد و گفت: توجه امام از روز نخست تا پایان حیات، تنها به خدا بود و بر این اساس او یک اسلام مجسّم بود، زیرا در هر لحظه خدا را در نظر می‌گرفت و حرکت خود را در این راه ادامه ‌داد.
قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ساده زیستی به عنوان دیگر مشخصه بنیانگذار جمهوری اسلامی برشمرد و افزود: این ویژگی برای مردم دنیا الگو است و یکی از شاگردان امام که اکنون با انتخاب مجلس خبرگان، به عنوان رهبر معظم انقلاب،  ادامه دهنده راه آن مقتدای بزرگ و ثابت کننده گفتار من هستند و امروز دوست و دشمن از حسن مدیریت حضرت آیت ‌الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای در عجبند.
نماینده پیشین مردم تربت حیدریه در مجلس گفت: از صدر اسلام تاکنون نهضت‌ها، قیام‌ها و انقلاب‌های زیادی در ایران شکل گرفته است، ولی هیچ یک از این حرکت‌ها نتوانسته اند همچون انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) به موفقیت رسیده و در جهان تحول به وجود آورند.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha