۱۶ خرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۵۱
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84356389
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان :حفاظت از منابع زیستی اصل مهمی در توسعه پایدار است

سنندج-ایرنا- استاندار کردستان گفت : حفاظت از منابع زیستی و تداوم زندگی در راستای توسعه پایدار در هر جامعه‌ای یک اصل مهم و انکارناپذیر است.

به گزارش ایرنا، در پیام بهمن مرادنیا استاندار کردستان که عصر یکشنبه به مناسبت هفته محیط زیست صادر شده آمده است: امروز مقوله توسعه به نحوی با حفظ محیط زیست گره خورده است که لزوم انجام کارها و فعالیت‌های توسعه ای و عمرانی با پیوست زیست محیطی را حائز اهمیت کرده است. از این رو تلاش مسوولان در راستای توسعه پایدار با اولویت حفاظت از منابع زیستی و تداوم زندگی، با بهره برداری از ذخائر آب و خاک در هوای سالم و رعایت اصول بقاء تنوع زیستی و حقوق جانداران در مناطق حفاظت شده یک اصل مهم و انکارناپذیر است. 

در ادامه این پیام تاکید شده است:  در استان کردستان با دارا بودن طبیعتی مملو از زیبایی های خدادادی، شاهد گونه های نادر ارزشمندی هستیم که در اقلیم های متنوع و منحصربفرد حیات دارند و بعضاً با جوامع ملی همزیستی مسالمت آمیز دارند که نشأت گرفته از فرهنگ خاص و متعالی طبیعت دوستی آنان است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محیط بان خطه کردستان، پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان حفاظت محیط زیست و هفته محیط زیست که با شعار "نیم قرن حفاظت از زیست بوم‌های ایران، بازنگری، نوسازی و بازسازی" مزین گردیده را نیز گرامی داشته، مزید توفیقات معاون محترم رییس جمهور و مقام عالی سازمان حفاظت محیط زیست، همه کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست استان کردستان و همه کارشناسان، متخصصین و دوستداران محیط زیست پربار سرزمینمان ایران اسلامی را در خدمت به صیانت و پاسداشت مواهب زیست محیطی، از درگاه احدیت مسئلت می کنم. 

۱۷ الی ۲۳ خرداد ماه به عنوان هفته محیط زیست در تقویم کشورمان نامگذاری شده است. 
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha