مدعیان امروز در مناظرات انتخاباتی عامل بسیاری از مشکلات هستند

شیراز- ایرنا- نماینده سابق مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اتهاماتی که از سوی برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به دولت تدبیر و امید وارد می‌شود گفت: افرادی که امروز مدعی دولت شده‌اند، خودشان عامل بسیاری از مشکلات کشور هستند.

مسعود رضایی، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دولت طی سال‌های اخیر کوشید تا با توجه به بهبود روابط خارجی و ارتباطات جهانی، مسائل اقتصادی کشور را ساماندهی کند اما همین گروه مدعی در آن مقطع سنگ‌اندازی‌هایی کردند و در مجلس هم شاهد بودیم که نگذاشتند اقدامات دولت به نتیجه برسد.
وی ادامه داد: هدفشان هم این بود که مشکلات کشور انباشته شود و آن وقت شعار سردهند که عامل همه این مشکلات دولت است و از این رهگذر برای خود منافعی دست و پا کنند.
نماینده سابق مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقایانی که دولت را عامل همه مشکلات امروز کشور معرفی می‌کنند، یا می‌دانند که اینگونه نیست و عمدا این مباحث را مطرح می‌کنند و یا نسبت به مسائل کشور بسیار بی‌اطلاع هستند؛ البته به نظر می رسد آنها بیشتر با آگاهی هدف تخریب دولت را دنبال می‌کنند.
رضایی گفت: مسائل اقتصادی به گونه‌ای نیست که متوجه یکی از قوا باشد بلکه مجموعه قوا و سازمان‌های مستقل همگی در بحث اقتصاد دخالت دارند و اگر اقتصاد روند بهبود و توسعه داشته باشند همه دخیل هستند و اگر غیر از این باشد نیز باز هم همه قوا نقش دارند.
وی تصریح کرد: البته ما با بیان این مسائل به دنبال تبرئه کردن دولت نیستیم بلکه می خواهیم واقعیت‌ها را به جامعه و مردم منتقل کنیم. 
نماینده سابق مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تمام کسانی که در اقتصاد دستی دارند می‌دانند که بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی امروز کشور به ارتباطات و سیاست خارجی مرتبط است و حال آنکه برخی به جای اینکه به دنبال تنش زدایی و هموار کردن جاده ارتباطات باشند، پیوسته سعی کرده‌اند با سخنان، شعارها و گفتار خود یک جاده ناهموار بین کشور و دنیا ایجاد کنند.

شعارهایی که صرفا جنبه تبلیغاتی دارد
رضایی در خصوص شعارها و وعده‌های انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری هم گفت: بعضی از این شعارها و وعدهای انتخاباتی که از سوی برخی نامزدها مطرح می‌شود صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و بیانگر این موضوع است که آنها با اعداد و ارقام و توان بودجه کشور آشنایی ندارند و بدون اشاره به اینکه از چه محلی و چگونه می‌خواهند هزینه این وعده‌ها را تامین کنند فقط شعار می‌دهند.
این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: این آقایان اگر چنین برنامه‌های جامعی داشتند که می‌توانستند به راحتی سالانه چندین میلیون مسکن بسازند، یارانه را ۱۰ برابر کنند، وام ازدواج چندصد میلیونی پرداخت کنند چرا پیش از این، برای رفع مشکلات مردم این برنامه ها را ارائه ندادند تا باری از دوش کشور برداشته شود، اگر می‌توانسته‌اند و علم آنرا هم داشته‌اند اما این کار را انجام نداده‌اند به نوعی به کشور خیانت کرده‌اند.

مسعود رضایی نماینده سابق مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا جمعه ۲۸ خردادماه جاری برگزار می‌شود.
مناظره نخست سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۵ خردادماه جاری با حضور هفت نامزد انتخابات این دوره برگزار شد که حمله به دولت و نهاد قوه مجریه از سوی داوطلبان حضور در این نهاد، واکنش‌هایی در پی داشت.
«محمود واعظی» رییس دفتر رییس جمهوری در واکنش به اظهارات عجیب برخی نامزدها در یادداشتی نوشت: «نادیده انگاشتن توفیقات این دولت و سیاه‌نمایی، علاوه بر اینکه جفا در حق خانواده میلیونی دولت است، موجب ناامیدی مردم و مشارکت کمتر آنها در انتخابات خواهد شد. دوران مسئولیت این دولت کمتر از دو ماه دیگر به اتمام خواهد رسید اما این رویکرد غیرمنصفانه در خاطره و یاد ملت بزرگ ایران خواهد ماند.»
«علیرضا معزی» معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری در توییتی تاکید کرد: حتی در مناظره غیابی با روحانی هم پیروز نشدند گواه آنکه مخالفان کوچکترین اشاره‌ای به تاثیر جنگ تحریمی و کرونا بر اقتصاد ایران نداشتند و تاریخی‌ترین فشار اقتصادی و مهیب‌ترین بحران سلامت عمومی را سانسور کردند.
حمله نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری به دولت مستقر درحالی صورت می‌گیرد که نه در پرسش‌های طراحی شده از سوی طراحان مناظره در رسانه ملی و نه در پاسخ‌های عجیب و مبهم نامزدهای انتخاباتی، هیچ اشاره ای به مهم‌ترین عامل فلج شدگی اقتصاد ایران در سه سال گذشته یعنی تحریم‌ها و فشار حداکثری دولت آمریکا نشد.
نامزدها و برگزار کنندگان نشست به عمد یا به سهو فراموش کردند که دولت «دونالد ترامپ» با هدف ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی، از راه فروپاشی اقتصادی، کارزار تحریم‌ها را آغاز و با سرحد امکان افزایش داد. اما این تنها بخشی از داستان بوده و واقعیت آن است که مخالفان دولت ماه‌ها و سال‌هاست حسن روحانی و پاستور را به جای دونالد ترامپ و کاخ سفید مورد لعن و نفرین قرار می‌دهند. چه آن زمان که به تصمیم نظام پای میز مذاکره با آمریکا نشست و برجام را برای حراست از منافع کشور امضا کرد و چه آن زمان که زیر بار زیاده‌خواهی ترامپ نرفت؛ در هر دو برهه با شدیدترین لحن مورد هجمه قرار گرفت.
بر اساس آماری که بهار سال گذشته رییس جمهوری از تاثیر تحریم‌ها ارائه داد و قطعا تاکنون آمارها افزایش تصاعدی هم داشته، درآمد کشور در شرایط تحریم‌ ۵۰ میلیارد دلار کمتر شده است، کشور کمترین میزان صادرات نفت طی حداقل سه دهه اخیر را تجربه کرد و فروش دو میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه نفت پیش از تحریم‌ها، بر اساس برآوردها به حدود کمتر از ۷۰۰ هزار بشکه رسیده و درآمد نفتی دولت ۶۶ درصد کاهش یافت. شرکت‌های فناوری و تحقیقاتی، حمل و نقل و کشتیرانی، شرکت‌های فولاد، آهن، آلومینیوم، شرکت های ساختمانی و برق، شرکت های پتروشیمی، بیمه، طلا، بانک ها، تبادلات پولی و بانکی، معدن، سوئیفت، منابع ارزی ایران در جهان، سپاه پاسداران ونیروهای مسلح، بخش عمرانی، سازمان های هوافضا، قضات، اساتید، مسوولان لشگری و کشوری کنونی و سابق، دوره های آموزشی، دارو و غذا و حتی اپلیکیشن‌های تلفن همراه، نمونه هایی از فهرست تحریم‌های آمریکاست که از اردیبهشت ۹۷ و همزمان با خروج ترامپ از برجام شروع شد و  روز به روز هم بر تعداد آن‌ها افزوده شد.
با این همه موارد تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران؛ رقبای سیاسی و مخالفان در هر دوره‌ای به نوعی دولت را مقصر این موضوع جلوه دادند. برخی نامزدها درحالی مدعی سیاه بودن و بی‌خاصیت بودن اقدامات دولت هستند که طی هشت سال گذشته هیچ اقدامی برای کمک به بهبود شرایط انجام ندادند؛ لوایح مهم دولت را در مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس یازدهم مسکوت گذاشتند و حال مدعی هستند چرا دولت به افغانستان و اروپا صادرات ندارد!

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha