۱۸ خرداد ۱۴۰۰، ۰:۲۴
کد خبرنگار: 1003
کد خبر: 84357664
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج هزار میلیارد تومان برای تکمیل سامانه گرمسیری در ایلام نیاز است

ایلام - ایرنا- رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: پنج هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه سامانه گرمسیری در محدوده استان ایلام نیاز است.

به گزارش ایرنا، ساداتی نژاد روز دوشنبه در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی سفر رییس مجلس شورای اسلامی به ایلام اظهار داشت: ایلام از ویژگی های لازم برای تبدیل شدن به قطب کشاورزی و دامداری کشور برخوردار است.

وی افزود: وجود خاک حاصلخیز و منابع آبی در صورت بهره‌برداری مناسب می تواند این استان را به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در کشور و حتی منطقه تبدیل کند.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بسیاری از این ظرفیت ها مورد غفلت واقع شده و یا معطل مانده که می توان با سرمایه گذاری هدفمند بهترین استفاده را برای برخورداری مردم استان از این ثروت خدادادی گرفت.

ساداتی نژاد تکمیل طرح سامانه گرمسیری را از مهم ترین پروژه های حوزه کشاورزی استان برشمرد و یادآور شد: تکمیل این سامانه نیازمند ۵ هزار میلیارد تومان است.

وی همچنین با اشاره به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری توسعه اراضی ایلام و خوزستان گفت: ۹ هزار هکتار از این مقدار باید هرچه سریع تر به سرانجام و بهره‌برداری برسد.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کمبود منابع آبی لزوم توجه به کشت گلخانه ای را دوچندان می کند ولی در استانی همچون ایلام تنها ۲۷ هکتار گلخانه وجود دارد که باید خط اعتباری ۳۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه این حوزه در استان ایجاد شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha