۲۱ کتاب‌فروشی کرمان در طرح بهارانه کتاب مشارکت دارند

کرمان - ایرنا - معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: طرح بهارانه کتاب همزمان با سراسر کشور با مشارکت ۲۱ کتابفروشی عضو در استان از ۱۷ خرداد آغاز شده است.

محمد جواد حسین زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰، تا ۲۴ خرداد ادامه دارد و علاقه مندان می توانند برای اطلاع از فهرست کتاب فروشی های شرکت کننده به آدر https//tarh.ketab.ir مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند از ۲۰ درصد یارانه خرید کتاب در این طرح بهره‌مند شوند و سقف خرید برای هر خریدار در طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰، مبلغ ۲۰۰ هزار تومان است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تاکید کرد: ارائه تخفیف در این طرح تنها شامل کتاب‌های چاپی است و سایر کالاهای فرهنگی عرضه‌شده در کتاب‌فروشی شامل تخفیف نمی شوند.

وی با بیان اینکه کتاب‌های عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان در طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ می شوند اظهار داشت: کتاب‌های آموزشی، کمک‌آموزشی، افست، فاقد شماره شابک، دارای شابک غلط و کتاب‌هایی که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت‌نشده‌اند، مشمول این طرح نمی‌شوند.

حسین زاده ادامه داد: با توجه به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا خریدهای غیرحضوری با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل مربوطه امکان‌پذیر است، ضمن اینکه پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی در زمان طرح توسط کتاب فروشی ها انجام می شود.

وی تاکید کرد: خانه کتاب و ادبیات ایران با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی های سراسر کشور به طور مستقیم به خریداران کتاب پرداخت می کند.  

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: کتاب‌فروشی‌های مشارکت‌کننده در طرح تا زمان به اتمام رسیدن یارانه اختصاصی ملزم به ارائه تخفیف به مشتریان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha