برخی فرآیندهای ناکارآمد مجلس باید اصلاح شود

تهران - ایرنا - نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: باید با گفت و گوهای سازنده مسیر تحول خواهی در مجلس به ویژه اصلاح آئین نامه داخلی را با جدیت دنبال کرد و فرآیندهای ناکارآمد داخلی مجلس را نیز برطرف کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «عبدالکریم جمیری» در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی و در نطق میان دستور خود گفت: قرار ما با ملت و انقلاب محرومان و پابرهنگان این نبود که امور بر مدار تبعیضات ناروا بگردد و نورچشمان و ولی نعمتان در پیچ و خم نظامات و تصمیمات غلط آزار ببینند.

نماینده مردم بوشهر افزود: هر جا انقلابی عمل کرده ایم رضایت و همراهی مردم را شاهد بودیم. البته بسیاری از ریزش های امروز و کسانی که سنگ دفاع از غرب را به سینه می زنند روزگاری انقلابی بودند پس انقلابی بودن مهم نیست، شرط مهم انقلابی ماندن است و انقلابی ماندن به این است که تا توان داریم تحول خواه و اصلاح گر باشیم.

جمیری خطاب به نمایندگان مجلس، گفت: مجلسی که مدال انقلابی بودن را از رهبری عزیز دریافت کرده است باید انقلابی بماند چون امیدها و چشم های نگران بسیاری به مجلس و عملکرد ما دوخته شده است. باید فرصت کوتاه خدمت در مجلس را مغتنم شمرده در هنگامه تصمیم و دشواری مسیر و سختی کار انحراف به دل راه ندهیم.

وی با بیان اینکه اگر گره شفافیت به دست این مجلس به درستی گشوده شود راه اصلاح برای آیندگان هموار خواهد شد، اظهار داشت: شجاعت پذیرش دشواری راه افتخاری  ماندگار در کارنامه همه ما است و از همه عزیزان استدعا دارم تا با گفتگوهای سازنده به مشاورت های مداوم مسیر تحول خواهی در مجلس به ویژه اصلاح آئین نامه داخلی را با جدیت دنبال کنند. زیرا نمی توان داعیه اصلاح و تحول در امور کشور را داشت و از فرآیندهای ناکارآمد داخلی مجلس چشم پوشید.

جمیری با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: زنان و مردان ایرانی، جوانان، نخبگان و فرهیختگان بیدار باشید، غرب و جریان غرب را در دو انتخابات گذشته همه تلاش خود را برای انتخاب رییس جمهوری از جنس ناکارآمدی و ناتوانی به کار گرفت و امروز با تمسک به کاستی‌ها و ضعف های دولت در حل مشکلات اقتصادی، نظام اسلامی را ناکارآمد معرفی کرده تا مردم را از شرکت در انتخابات باز دارد.

وی ادامه داد: با درک دقیق توطئه دشمن باید از این فرصت تاریخی با هوشیاری بهره جست و کشور را از پرتگاه های ایجاد شده توسط غرب و غربگرایان به سمت قله های پیروزی هدایت نمود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: مردم عزیز، می توانیم در پایان خردادماه شاهد آغاز یک انقلاب اداری و اقتصادی برای رفع گرفتاری ها و دشواریهای کنونی باشیم. دولتی کارآمد و خدمتگذار، ولایتمدار و مردم دار، ساده و ظلم ستیز، ضد فقر و فساد و تبعیض خاص و نیاز امروز ما است به همت والای شما مردم شریف ایران محقق می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha