۱۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۲۰
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84358402
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

برگزارکنندگان تجمع تبلیغاتی در فضای بسته به مراجع قضایی معرفی می‌شوند

سنندج - ایرنا - معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: برگزاری هر نوع تجمعی تبلیغاتی در فضای بسته و بدون کسب مجوز، غیرقانونی است و برگزارکنندگان آن به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

به گزارش ایرنا، محمدابراهیم زارعی روز سه شنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی استان اظهار داشت: در این شرایط مسوولان و اهالی رسانه باید تلاش بیشتری برای سوق دادن فضای حاکم بر جامعه به سمت ایجاد آرامش ، امید و انگیزه کنند.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های نظارتی در فرمانداری‌ها به منظور نظارت بر تجمع‌ها در راستای جلوگیری از شیوع کرونا تشکیل شده است، اضافه کرد: ایجاد آرامش و امید و تشدید نظارت‌ها از مسائل مهم و ضروری استان در آستانه برگزاری انتخابات است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان یادآور شد: در شرایط کنونی بی‌شک با هر نوع تجمعی در فضای بسته و همچنین مراسم‌هایی که بدون مجوز در استان برگزار شود برخورد خواهد شد و برگزارکنندگان آنرا به مراجع قضایی معرفی خواهیم کرد.

زارعی بر ایجاد شور و مشارکت در انتخابات تاکید کرد و گفت: هر نوع برنامه‌ای در راستای ایجاد شور و نشاط در جامعه باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اجرا شود چراکه سلامتی مردم در اولویت همه کارها و اقدامات قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: اهالی رسانه در استان با همه توان در راستای اطلاع رسانی مطلوب و ایجاد شور و نشاط انتخابات تلاش کرده و می‌کنند و هم چون دوره‌های گذشته این رویداد سرنوشت ساز به پوشش اخبار این حوزه می‌پردازند.

عبیدالله رستمی اضافه کرد: تعداد زیادی از اهالی رسانه در استان به کرونا مبتلا شدند و تعدادی هم در بیمارستان بستری شدند و این افراد در سخت ترین شرایط کاری همچنان به انجام رسالت خود پرداختند تا سطح آگاهی مردم نسبت به این بیماری افزایش پیدا کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: بعد از پیک شیوع کرونا در فروردین سال جاری پیش بینی می کردیم که تعداد بستری‌ها و مبتلایان در ماه‌های اردیبهشت و خرداد کاهش پیدا کند که اینگونه اتفاق نیافتاد.

فرزین رضاعی اضافه کرد: برگزاری تجمع‌های بدون مجوز و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی موجب شده سنندج به نسبت دیگر شهرستان‌های استان وضعیت مناسبی نداشته باشد.

وی افزود: با توجه به وجود شبکه‌های اجتماعی و حضور جمعیت زیادی در این شبکه‌ها دیگر نیازی به برگزاری تجمع‌های انتخاباتی نیست و برگزاری این مراسم ها توسط ستادهای انتخاباتی باید به حداقل برسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه سنندج در وضعیت نارنجی از لحاظ شیوع کرونا قرار دارد، یادآور شد: اگر روند به همین صورت ادامه داشته باشد طی چند روز آینده این شهر وارد وضعیت قرمز می‌شود.

رضاعی اظهار داشت: باید با برگزارکنندگان مراسم رکوردزنی در آبیدر سنندج که بدون کسب مجوز و رعایت دستورالعمل های بهداشتی اقدام به برگزاری این برنامه کردند برخورد شود و قطعا آنها را به مراجع قضایی معرفی می‌کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha