۲۰ خرداد ۱۴۰۰، ۸:۲۳
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84359410
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پوشش تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی زنجان به ۹۹ درصد رسید

زنجان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طی ۴۲ سال گذشته پوشش تحصیلی نوآموزان دوره پیش از دبستان این استان به بیش از ۶۵ درصد و دانش آموزان مقطع ابتدایی به بیش از ۹۹ درصد رسیده بطوریکه سال های گذشته زنجان به این لحاظ در رتبه برتر کشوری قرار گرفته است.

حسن مظفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فعالیت های انجام گرفته آموزش و پرورش استان در حوزه های مختلف در ۴۲ سال گذشته افزود: بر این اساس در حوزه معاونت آموزش متوسطه ارتقای مستمر پوشش تحصیلی دوره دوم متوسطه از ابتدای انقلاب و رسیدن آن به ۷۹ درصد از جمله موفقیت های مهم این بخش محسوب می شود.

وی، تاسیس نهضت سواد آموزی را یکی از برکات مهم انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: رشد نرخ باسوادی گروه سنی ۴۹-۱۰ سال استان طبق سرشماری سال ۹۵ به میزان ۹۵/۷ درصد و ارتقای سطح باسوادی استان از ۳۰ درصد در سال ۱۳۵۵ به ۸۴ درصد در سال ۹۵ از جمله مهمترین موفقیت های حوزه سواد آموزی استان است.

این مسوول ادامه داد: تحت پوشش قراردادن همه مناطق محروم با ارسال بسته های معتبر کنکور و برگزاری آزمونهای پیشرفت تحصیلی برای برخورداری مناطق محروم از امکانات کیفی آموزشی و موفقیت در کنکور و عملکرد تحصیلی، یکی از مهمترین دستاوردهای معاونت متوسطه ایجاد شاخه تحصیلی کاردانش در دوره متوسطه که گامی موثر در ایجاد اشتغال در سطح جامعه بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اهمیت حوزه معاونت پرورشی در تربیت نسل جدید نیز ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، سازمان دانش آموزی به منظور اعتلای شخصیت دینی، اخلاقی، عقلانی، عاطفی، علمی و اجتماعی دانش آموزان تاسیس شد که در این راستا ۱۲ دارالقرآن الکریم در این استان تاسیس، تجهیزو راه اندازی شد.

وی اظهار داشت: راه اندازی هسته مشاوره در مناطق ۱۴ گانه به منظور ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به دانش آموزان، احداث و توسعه چهار اردوگاه دانش آموزی استان؛ احداث و تجهیز ۲۵ کانون فرهنگی و تربیتی در سطح استان برای تکمیل آموزش های رسمی در مدارس با انواع فعالیت های فرهنگی و هنری و فوق برنامه از جمله سایر دستاوردهای مهم حوزه پرورشی در سطح استان بوده است.

مظفری، با اشاره به پیشرفت چشمگیر احداث ابنیه و فضا های آموزشی در طی ۴۲ سال گذشته نیز افزود: انجام پروژه های تحویلی به تعداد ۸۹۳ کلاس درس در دهه اول،۲ هزار ۸۵۷ کلاس در دهه دوم، یک‌هزارو ۶۹۳ کلاس در دهه سوم و یک‌هزارو  ۸۹ کلاس در دهه چهارم انقلاب و آغاز عملیات احداث ۱۶ آموزشگاه در سطح شهر زنجان در سال گذشته نیز از مهمترین اقدامات این بخش است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای گسترش امکانات رفاهی و خدماتی ویژه فرهنگیان نیز احداث ۲ باب درمانگاه ویژه فرهنگیان، احداث باشگاه فرهنگی آموزشی، رفاهی شماره یک و ۲ و همچنین احداث مجموعه ورزشی و استخر ویژه فرهنگیان استان با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصدی از دیگر اقدامات انجام گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha