ثبت نام مرحله پنجم طرح اقدام ملی مسکن در ۲۶ شهر خراسان رضوی آغاز شد

مشهد- ایرنا- مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: ثبت نام مرحله پنجم طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در ۲۶ شهر این استان به مدت یک هفته برای واجدین شرایط آغاز شده است.

عبدالمجید نژاد صفوی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این شهرها شامل تربت‌حیدریه، قوچان، خرو، جغتای، قاسم آباد، قدمگاه، سنگان، رشتخوار، چناران، سفیدسنگ، کاخک، قلندرآباد، کندر، یونسی، شادمهر، فرهاد گرد، انابد، جنگل، شهر زو، داورزن، رباط سنگ، مزداوند، همت آباد، نیل شهر، باجگیران و حکم آباد است.

وی ادامه داد: برنامه ابلاغی طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در این استان ساخت مسکن برای ۴۸ هزار و ۸۱۹ نفر است که در این راستا طی چهار مرحله گذشته ۸۸ هزار و ۳۶۵ متقاضی در استان ثبت نام شده‌اند.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی سهم اداره کل راه و شهرسازی از برنامه اقدام ملی مسکن در خراسان رضوی را ساخت مسکن برای ۲۰ هزار و ۹۶ نفر، سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را ساخت مسکن برای پنج هزار و ۲۸۱ نفر، سهم شرکت عمران شهرهای جدید گلبهار و بینالود را ساخت مسکن برای ۱۷ هزار و ۸۷۵ نفر ذکر کرد.

وی گفت: برنامه شرکت بازآفرینی شهری در طرح اقدام ملی مسکن برای خراسان رضوی ساخت مسکن برای پنج هزار و ۶۵۷ نفر است که این مهم از طریق پرداخت تسهیلات کم بهره و تخفیف عوارض شهرداری و نظام مهندسی انجام می گیرد.

نژادصفوی افزود: اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی پیشنهاد خود را برای ظرفیت ثبت نام متقاضیان در مرحله پنجم طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن اعلام کرده است که باید مورد موافقت وزارتخانه قرار گیرد.

وی ادامه داد: متقاضیان واجد شرایط برای ثبت نام در این مرحله می توانند به سایت tem.mrud.ir مراجعه کنند.

دولت تدبیر و امید "طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن" را زمستان سال ۱۳۹۷ رونمایی و پیرو آن وزارت راه و شهرسازی شهریور امسال ثبت‌ نام از متقاضیان را در کرمان به عنوان نخستین استان آغاز کرد.

برنامه‌ریزی برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در چارچوب اجرای "طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن" در کشور صورت گرفته که بر این اساس ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید با مشارکت بخش خصوصی، ۱۰۰ هزار واحد در مناطق بافت فرسوده شهری توسط شرکت بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد نیز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته می‌شود. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha