فعال انتخاباتی: رعایت اخلاق، انتخابات را پرشورتر خواهد کرد

مشهد-ایرنا- مسوول ستاد مرکزی تحول و پیشرفت حجت الاسلام سیدابراهیم رییسی در خراسان رضوی گفت: اگر اخلاق‌مداری در تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی رعایت شود، امسال پرشورترین انتخابات را در کشور خواهیم داشت.

کامبیز رضایی، چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران افزود: مردم دلداده و دوستدار انقلاب، نظام و رهبری هستند و اصحاب قلم می توانند با تاثیر بر بافت های زیرین جامعه،  مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو را رقم زده و توطئه رسانه ای معاندان را خنثی کنند.

وی گفت: ستادهای انتخاباتی تحول و پیشرفت در خراسان رضوی، که در واقع همان ستادهای انتخاباتی سرداران سعید محمد و افشار هستند، که پیش از ورود آیت الله رییسی به عرصه انتخابات طراحی شده‌ بودند، در قدم نخست به دنبال جذب حداکثری رای جوانان و اقشار خاکستری جامعه هستند.

رضایی ادامه داد: این ستاد قصد استفاده ابزاری از جوانان در مدت انتخابات را ندارد و با تدوین سازوکار ویژه، بعد از انتخابات از توانایی و شایستگی جوانان توانمند و نخبه در بخش های مختلف دولت بعدی استفاده خواهد نمود.

مسوول ستاد انتخاباتی تحول و پیشرفت در خراسان رضوی گفت: در کنار اهداف ذکر شده، اخلاق مداری انتخاباتی و سپس جذب مردم برای رای دادن به حجت الاسلام رئیسی در ادامه اهداف این ستاد قرار دارد.

رضایی، تنها راه نجات کشور را توجه به مقوله تولید و اقتصاد عنوان کرد و گفت: تنها دولتی که می تواند منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه به رونق تولید و احیای اقتصاد مقاومتی را محقق کند دولت حجت الاسلام رییسی است که در عمل و در مدت فعالیت به عنوان ریاست قو قضاییه در خصوص رونق تولید عمل کرده اند،  البته در ادامه تحقق این اهداف در دولت وی، نیازمند فرهنگ سازی و تقویت عرق ملی برای استفاده از کالای داخلی هستیم.

وی شمار واحدهای صنفی خراسان رضوی را برابر با منازل مسکونی عنوان کرد و گفت: اصناف این استان به عنوان قشر خاموش جامعه در دوره انتخابات مورد غفلت قرار گرفته اند، متاسفانه با وجود وضعیت کرونا و تداوم تعطیلی ها، اکنون متولیان این بخش در کشور در حال صدور احکام اجرایی مالیات برای کسبه هستند، که این موضوع در دوره انتخابات بازخورد بدی در بازار داشته و موجی از عدم حضور و مشارکت اصناف استان در انتخابات را به راه خواهد انداخت.

مسوول ستاد مرکزی تحول و پیشرفت سیدابراهیم رییسی در خراسان رضوی، به راه اندازی کمیته رای اولی ها در این استان اشاره و بیان کرد: در هفته آینده با حضور سعید محمد، جلسه ای در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مشهد برگزار خواهد شد تا زمینه مشارکت این قشر در انتخابات پیش رو بیشتر فراهم شود.

مردم خراسان رضوی در ۴۲ سال گذشته ۳۵ مرتبه پای صندوقهای رای رفته‌اند و به طور متوسط ۶۳ درصد مردم در این انتخابات‌ مشارکت کرده اند.  البته این نرخ مشارکت در انتخابات مختلف ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا و مجلس خبرگان رهبری متفاوت و بین ۴۰ تا ۸۰ درصد متغیر بوده است.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور سعید جلیلی، محسن رضایی میرقائد، سیدابراهیم رییسی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلی‌زاده و عبدالناصر همتی، هفت نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند که ۲۸ خردادماه جاری، همزمان با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، به رقابت خواهند پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha