۲۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۰۰
کد خبرنگار: 1271
کد خبر: 84360572
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از هفت هزار هکتار از مزارع غلات اشنویه سمپاشی شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره جهاد کشاورزی اشنویه گفت: هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع غلات این شهرستان علیه آفت سن مادری و علف‌های هرز در سال زراعی جاری سمپاشی شد.

مراد رسول انصاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون در مزارع این شهرستان پنج هزار و ۸۲۱ هکتار علیه علف‌های هرز و در سطح هزار و ۶۷۹ هکتار نیز علیه سن مادری مبارزه و سمپاشی  صورت گرفته‌ است.

وی در خصوص دلایل پایین بودن سطح مبارزه با آفت سن گندم در این شهرستان گفت: به نرم نرسیدن این آفت در مزارع، مبارزات خوب و به موقع در سال های قبل و تاثیرات آب و هوا از عوامل تاثیر گذار در کاهش سطح مبارزه بوده‌ است.

مدیر جهاد کشاورزی اشنویه اظهار داشت: در سال زراعی جاری در روستای "اسلاملو" از توابع این شهرستان در سطح یک هکتار در اراضی ملی نیز مبارزه با آفت ملخ صورت گرفته است.

انصاری گفت: در سال زراعی جاری هشت هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است که از این میزان ۶ هزار و ۳۰۰  هکتار به صورت دیم و ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار نیز به صورت آبی کشت شده است.

وی ارقام کشت شده در این شهرستان را از انواع «سرداری»، «آذری» و «باران» در اراضی دیم و ارقام «میهن»، «پیشگام» و «حیدری» در اراضی آبی عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، سن گندم مهمترین آفت گندم و جو در ایران است که اقدام به تغذیه از مواد درون گندم یا جو می‌کند و در نهایت محصولی که عاید کشاورز می‌شود، خوشه خشک و سیاه شده گندم و جو است.

سمپاشی مزارع گندم علیه آفت سن زمانی ضروری است که به طور متوسط در هر مترمربع یک عدد «سن گندم» مشاهده شود.

اشنویه دارای ۳۴ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است که از این مقدار حدود ۲۲ هزار هکتار زیرکشت محصولات زراعی است؛ مهمترین محصولات زراعی این شهرستان گندم، چغندرقند و نخود است.

گندم به عنوان یکی از محصولات استراتژیک، نقش اساسی در تغذیه انسان داشته و به تنهایی بیش از ۵۰ درصد اراضی زراعی کشور را به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha