۶۵ هزار واحد مسکن محرومان در کشور احداث شده است

اردبیل- ایرنا - رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد: خانه‌سازی برای محرومان برنامه محوری بنیاد مسکن تعیین شده و در همین راستا و در قالب یک طرح ملی، طی یک سال اخیر ۶۵ هزار واحد مسکن محرومان در کشور احداث شده است.

به گزارش ایرنا، علیرضا تابش روز پنجشنبه در حاشیه سفر به استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگاران گفت: از حدود یک سال قبل، احداث ۱۱۰ هزار واحد مسکن محرومان در سطح کشور از طریق اعطای وام کم‌بهره و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و حتی واگذاری زمین رایگان در روستاها آغاز شده است.

وی بیان کرد: ۴۵ هزار واحد از این مسکن محرومان نیز در ماه‌های پیش رو تکمیل شده و به تدریج در اختیار متقاضیان و نیازمندان قرار می‌گیرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به ادامه طرح احداث مسکن محرومان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در اعتبارات سال جاری نیز منابع مالی لازم را برای ادامه اجرای این طرح پیش‌بینی کرده است.

وی از اختصاص سه هزار واحد سهمیه مسکن محرومان برای استان اردبیل خبرداد و افزود: امروز یک هزار و ۸۰۰ واحد از این تعداد به بهره‌برداری رسید و مابقی این واحدها نیز تا چهار ماه آینده تکمیل شده و به نیازمندان واگذار می‌شود.

۶۵ هزار واحد مسکن محرومان در کشور احداث شده است

افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی به یک میلیارد ریال

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین از افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی به یک میلیارد ریال خبرداد و گفت: پیش از این، تسهیلات مقاوم‌سازی و احداث مسکن در روستاها ۴۰۰ میلیون ریال بود ولی سقف این تسهیلات به یک میلیارد ریال افزایش یافته و بانک مرکزی نیز اعطای این تسهیلات را به بانک‌های عامل ابلاغ کرده است.

وی در ادامه با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد امام خمینی (ره) برای احداث ۲۰ هزار واحد مسکن محرومان و نیز تفاهم‌نامه‌های دیگر با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و سازمان بهزیستی برای واگذاری به نیازمندان و مددجویان اظهارکرد: بنیاد مسکن احداث مسکن ارزان‌قیمت و رایگان برای مددجویان و نیازمندان را به صورت جدی دنبال می‌کند.

۶۵ هزار واحد مسکن محرومان در کشور احداث شده است

مقاوم سازی ۲.۵ میلیون واحد مسکن روستایی کشور

تابش در ادامه با اشاره به مقاوم‌سازی ۲.۵ میلیون واحد مسکن روستایی کشور گفت: تاکنون نیمی از پنج میلیون واحد مسکونی روستایی کشور در برابر حوادث مقاوم‌سازی شده است.

وی وضعیت مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان اردبیل را مطلوب خواند و افزود: سهمیه پنج هزار واحدی مقاوم‌سازی مسکن روستایی به استان اردبیل اختصاص داده شده که بیش از چهار هزار واحد آنها عقد قرارداد شده و در حال احداث است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رتبه مقاوم سازی مسکن روستایی استان اردبیل را حدود ۶۱ درصد و بالاتر از میانگین کشوری عنوان کرد و ادامه داد: با همین روند، طی چند سال آینده همه واحدهای مسکن روستایی استان اردبیل در برابر حوادث و زلزله مقاوم‌سازی می‌شود.

امسال چهار هزار طرح هادی روستایی بازنگری می‌شود

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین از تهیه طرح هادی روستایی برای ۹۶ درصد از ۳۸ هزار روستای دارای سکنه کشور خبر داد.

وی گفت: از چند سال پیش بازنگری طرح های هادی روستایی کشور آغاز شده و تاکنون طرح هادی ۱۰ هزار روستای کشور بازنگری شده و امسال هم طرح چهار هزار روستا بازنگری می‌شود.

به گزارش ایرنا، امروز پنجشنبه طی آیینی با حضور علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، چهار هزار واحد مسکن محرومین، احداثی و تعمیری استان اردبیل به طور همزمان به بهره‌برداری رسید.

همچنین، امروز همزمان با سفر رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۶۱ هزارمین واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده مسکن روستایی استان اردبیل در روستای نوجه‌ده نمین به بهره‌برداری رسید.

استان اردبیل حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی دارد که تاکنون ۶۱ درصد از این واحدها که اغلب مسکن کم‌دوام و بی‌دوام محسوب می‌شود، مقاوم‌سازی شده است.

بنیاد مسکن بر اساس برنامه زمان‌بندی شده هر سال بیش از چهار هزار واحد مسکونی کم‌دوام و بی‌دوام در مناطق روستایی استان اردبیل را مقاوم‌سازی می‌کند و تا ۱۰ سال آینده تمامی واحدهای مسکونی  روستایی در استان مقاوم‌سازی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha