تکمیل ۸۴ طرح نوسازی مدارس سمنان ۳.۴ هزار میلیارد ریال نیاز دارد

سمنان - ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: تکمیل ۸۴ طرح ناتمام استان شامل ۶۵۱ کلاس درس با ۱۳۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا، سه هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیازمند است.

به گزارش ایرنا، سعید هژبری شامگاه پنجشنبه در آیین افتتاح آموزشگاه ۱۲ کلاسه شهید دکتر مصطفی چمران در سمنان با حضور وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ابراز داشت:  اگر طرح‌های نیمه تمام استان افتتاح شود، ۱.۲۵ مترمربع به سرانه فضای آموزشی استان اضافه می‌شود و این سرانه در استان به عدد ۸.۳۳ که استاندارد است نزدیک می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۲ گام مهم در راه نوسازی و تجهیز مدارس برداشته شده است گفت: گام اول، به روزرسانی استانداردها و توجه ویژه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: ساخت پنج مجتمع آموزشی در استان آغاز شد. 

هژبری ابراز داشت: امروز مجتمع‌های آموزشی بر مبنای استانداردهای مدیریت سبز و کاهش مصرف انرژی و کاهش آلایندگی‌ها ساخته می‌شود که بیشترین حفاظت از محیط زیست به عمل آید.

وی بیان کرد: مکان‌یابی مدارس به عنوان طرحی بزرگ و ارزشمند نام برد و گفت: سمنان یکی از چهار استان آزمایشی این طرح است و بیشترین مکان یابی در این استان انجام شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: استفاده از خدمات دانشگاه های بزرگ به عنوان اینکه معماری مدارس بر اساس یک نگاه نو ساخته شود اصلی است که بر این اساس هر ۲ سال یک همایش معماری مدرسه ایرانی برگزار می‌شود و طرح‌های برگزیده در استان‌ها اجرا می‌شود.

هژبری افزود: گام بزرگ دوم، ورود به رفع چالش‌هایی مانند حذف مدارس خشتی و گلی بود که در سال ۹۸ در استان سمنان به پایان رسید.

وی بیان کرد: حذف تمامی بخاری‌های نفتی مدارس استان سمنان در سال ۹۷ به پایان رسید و در مرحله بعد ۹۷ درصد از بخاری‌های گازی نیز حذف شد و باقی تا پایان سال حذف می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان ابراز داشت: موردی که امسال در دستور کار استان سمنان قرار دارد، رسیدگی به سرویس‌های بهداشتی مدارس مناطق محروم است.

هژبری گفت: تلاش بر این است که امسال هیچ طرح جدیدی مگر در شرایط خاص آغاز نشود  و اولویت، اتمام طرح‌هایی است که پیشرفت فیزیکی بالایی دارد.

وی افزود: نقش فضای مدرسه بر قدرت یادگیری دانش‌آموزان انکارناپذیر است و بی‌شک معماری و هویت بنای مدرسه بر روحیه و انگیزه دانش‌آموزان تاثیر مستقیم دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: ایجاد فضای باز، فضای سبز و فضای ورزشی و استفاده از سامانه‌های سرمایشی و گرمایشی استاندارد در کلاس‌های درس اهمیت بالایی دارد و اولویت است.

وی بیان کرد: به منظور رعایت عدالت اجتماعی، مدارس شهری و روستایی در استان سمنان کیفیت مشابه دارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با بیان اینکه سامانه مکان‌یاب نیز در راستای برقراری عدالت اجتماعی است گفت: اعتبار زیادی به منظور ساخت مدرسه در مسکن مهر سمنان، شاهرود و گرمسار اختصاص یافت.

افتتاح مجموعه آموزشگاه ۱۲ کلاسه شهید دکتر مصطفی چمران با اعتباری بالغ بر ۴۵ هزار میلیون ریال از برنامه‌های سفر یکروزه محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش به سمنان بود. 

زیربنای کل این بنا یکهزار و ۹۱۷ مترمربع و مساحت ساختمان آموزشی آن یکهزار و ۶۷۳ مترمربع است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha