۲۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۰۷
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84363424
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۱۰ هزار و ۹۰۶ رای اولی استان سمنان ۲۸ خرداد پای صندوق رای می‌روند

سمنان- ایرنا- مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری و دبیر ستاد انتخابات استان سمنان گفت: ۱۰ هزار و ۹۰۶ رای اولی ۲۸ خرداد با حضور در پای صندوق‌های رای جشن تکلیف سیاسی را به نمایش خواهند گذاشت.

سید عباس دانایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: از مجموع ۱۰ هزار و ۹۰۶ رای اولی در استان واجد شرایط شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۴۰۰، پنج‌هزار و ۳۳۷ دختر و ۵ هزار و ۵۶۹ پسر هستند. 

وی اضافه کرد: در استان سمنان برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا تعداد ۵۱۹ هزار و ۵۴۰ نفر واجد شرایط رای دادن وجود دارد که از این تعداد ۲۶۲ هزار و ۸۱۷ نفر مرد و ۲۵۶ هزار ۷۲۳ نفر زن هستند.

وی بیان کرد:  انتخابات زمان حضور مردم ایران در تعیین سرنوشت خود است پس باید با بصیرت در این همایش سیاسی حضور پیدا کنند و با انتخاب فرد اصلح در ترسیم آینده روشن برای کشور سهیم باشند.

دانایی اظهار داشت: بیست و هشتم خرداد ۱۴۰۰ روز تصمیم گیری ملت ایران برای راهیابی افراد به مدت چهار سال به کرسی ریاست جمهوری است پس باید آگاهانه تصمیم گرفت تا افراد توانمند ، صادق، برنامه محور، کارآمد، مردم‌دار، باایمان ، شجاع و فرزانه انتخاب شوند.

 وی یادآور شد: ۷۷۹ شعبه اخذ رای در بیست و هشتم خرداد برای حضور پرشور مردم پای صندوق رای در استان سمنان پیش‌بینی شده که از این تعداد ۴۸۳ شعبه اخذ رای شهری و ۲۹۶ شعبه اخذ رای روستایی است.

 مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری و دبیر ستاد انتخابات استان سمنان بیان کرد: تنها در شهر سمنان انتخابات شورای اسلامی شهر به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حضور ۷۷۹ رابط بهداشتی در شعبه‌های اخذ رای استان سمنان با هدف نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا و مراقبت از سلامت رای دهندگان پیش‌بینی شده است.

دانایی اظهار داشت: ۱۴ هزار و ۲۰۰ نفر در رده‌های مختلف اجرایی شامل هیات‌های اجرایی و بازرسی، ستاد انتخابات، نمایندگان فرماندار، نیروی انتظامی، اعضای شعبه‌ها، کاربران، رانندگان و نیروهای خدماتی برای برگزاری انتخابات سالم در شهرستان سمنان مشارکت می‌کنند.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری و دبیر ستاد انتخابات استان سمنان گفت: حضور حماسی مردم در صحنه  انتخابات ناامیدی دشمنان را رقم می‌زند و نقشه های شوم آنان را خنثی می سازد  بر این اساس انتظار می‌رود آحاد جامعه همچون گذشته با مشارکت حداکثری در انتخابات در تعیین سرنوشت کشور خود سهیم باشند و سیلی محکم بر دشمنان بزنند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خرداد برگزار می شود و متولدین ۲۸ خرداد ۱۳۸۲ و قبل از آن می توانند در انتخابات رای بدهند.

میزان مشارکت مردم استان سمنان در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۸۰.۴ درصد و در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا ۷۵.۴ درصد بود.

میزان مشارکت مردم استان در ۳۶ دوره برگزاری انتخابات، به جز انتخابات میان‌دوره‌ای، ۷۲.۵ درصد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha