مهلت دریافت بسته حمایتی ویژه آسیب دیدگان از کرونا تمدید شد

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از تمدید مهلت ثبت نام مشاغل و کسب و کارهای بشدت آسیب دیده از کرونا و متقاضیان اخذ تسهیلات کرونایی و بسته حمایتی تا پایان شهریور سال جاری خبر داد.

«حسن عزیزی» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ضمن اشاره به ابلاغ هفتاد و یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا برای تمدید مهلت دریافت بسته حمایت از کسب و کارها و مشاغل بشدت آسیب دیده از کرونا به بانک‌های عامل، افزود: مهلت ثبت نام مشاغل و کسب و کارها در بخش گردشگری، ورزش و جوانان، فرهنگ و هنر و حمل و نقل ریلی و هوایی تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۰ تمدید شد.

وی اظهار داشت: بر اساس این ابلاغیه، صاحبان مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب دیده از کرونا بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی که موعد پرداخت آنها چهار ماهه اول سال جاری بوده و در این زمان پرداخت نشده است به شرط آنکه بدهی آنها تا ابتدای بهمن ماه ۹۹ در طبقه جاری قرار داشته باشد به انتهای دوره تقسط منتقل می‌شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تاکید کرد: بانک ها و موسسات اعتباری موظف به پرداخت تسهیلات کرونایی اعم از تسهیلات جدید یا تسهیلات مراحل قبلی تا پایان آبان ماه سال جاری هستند.

عزیزی یادآور شد: برخی از مشاغل بشدت آسیب دیده از کرونا نظیر مهدکودک‌ها، تالارها، استخرها، پارک‌های آبی و شهر بازی‌ها که در مصوبات قبلی شامل برخورداری از تسهیلات نبودند، مطابق دستورالعمل جدید مشمول برخورداری از این تسهیلات خواهند بود.

وی در خصوص حمایت بیمه ای در ابلاغیه گفت: برای مشاغل و کسب و کارهای بشدت آسیب دیده از کرونا، حق بیمه سهم کارفرمایی ماه های اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۰ به مدت ۲ ماه امهال می‌شود.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاکنون در استان کرمانشاه ۲۲ هزار و ۱۴۹ واحد کسب و کار آسیب دیده از کرونا، ۲۰۵ میلیارد و ۴۰۵ میلیون تومان با هدف حمایت از ۲۵ هزار و ۸۵۴ فرصت شغلی موجود از ۱۵ بانک و موسسه مالی تسهیلات دریافت کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha