پارسال ۲۸۲ هزار دلار صنایع دستی کرمان چمدانی صادر شد

کرمان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به زمینه خوب صادارت صنایع دستی کرمان گفت: در سال گذشته ۲۸۲ هزار دلار از صنایع دستی این استان به صورت چمدانی صادر شد.

به گزارش ایرنا، فریدون فعالی شامگاه یکشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی افزود: سال گذشته ۱۰ هزار متر مربع گلیم به ارزش یک و نیم میلیون دلار از مبادی گمرکی کشور صادر شده است.

وی بیان کرد: همچنین سالانه ۲۰ هزار مترمربع گلیم به ارزش ۶۰ میلیارد تومان و ۵۰۰ هزار قطعه گلیم به ارزش ۲۵ میلیارد تومان در استان کرمان تولید می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان تصریح کرد: سالانه نیز یک میلیون قطعه  سنگ قیمتی و نیمه قیمتی به ارزش ۵۰ میلیارد تومان توسط هنرمندان صنایع دستی کرمان تولید می شود.

وی تاکید کرد: صادارت صنایع دستی استان از مبادی گمرکی مختلف انجام می شود که باید این آمار در صادرات استان کرمان به ثبت و ضبط برسد.

وی با اشاره به لزوم معرفی صنایع دستی استان کرمان اظهار داشت: تولیدات صنایع دستی استان اغلب ناشناخته است و باید با برند سازی و تبلیغات محصولات هنرمندان  کرمان را به دنیا بشناسانیم.

فعالی با بیان اینکه صنایع دستی کرمان ظرفیت های بسیاری دارد افزود: در حال حاضر ۷۰ هزار هنرمند و صنعتگر صنایع دستی در ۱۰۰ رشته مشغول به فعالیت هستند که باید جایگاه کرمان در صادرات نیز تقویت شود.

وی گفت: پرونده شهرهای کرمان در رشته پته، شهربابک رشته فیرزوه کوبی، قلعه گنج رشته حصیر بافی، شهر راین رشته چاقو سازی و راور در رشته فرش تهیه شده و در حال بررسی است تا هر چه زودتر به ثبت ملی برسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان ادامه داد: تمام تلاش ما این بوده که زنجیره ارزش و تولید محصول در صنایع دستی، در داخل استان انجام شود.

فعالی بیان کرد: خانه اوشیدری با اعتبار یک میلیارد تومان در حال مرمت برای بازارچه صنایع دستی است و بازار قلعه محمود نیز برای حضور هنرمندان در حال راه اندازی است.

وی تاکید کرد: باید با برگزاری جلسات و دیدار با هنرمندان صنایع دستی، دغدغه های این هنرمندان را درک کنیم.

آیین گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی با حضور برخی از مسئولان و فعالان این حوزه در اتاق بازرگانی کرمان برگزار و از تعدادی هنرمندان شاخص و پیشکسوت هنرهای دستی تجلیل شد.

پارسال یک و نیم میلیون دلار صنایع دستی کرمان صادر شد

آیین گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی با حضور برخی از مسئولان و فعالان این حوزه در اتاق بازرگانی کرمان برگزار و از تعدادی هنرمندان شاخص و پیشکسوت هنرهای دستی تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha