افزایش تولید و اشتغال مورد توجه نمایندگان است

یزد- ایرنا- نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش تولید و اشتغال به خصوص در روستاها و مناطق دورد دست شهرستان ها برای جلوگیری از مهاجرت افراد به شهرها جزو رویکردها و محور برنامه های نمایندگان در این دوره است .

به گزارش ایرنا، محمدرضا صباغیان بافقی یکشنبه‌شب در کارگروه توسعه روستاهای مهریز در دهستان ارنان شهرستان مهریز افزود: اگر به تولید و اشتغال مولد و پایدار توجه شود بسیاری مشکلات مردم و جوانان رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون از سوی دولت و با همراهی مجلس کارهای خوبی در مناطق مختلف کشور انجام شده است ادامه داد: برای ارتقای تولید و اشتغال باید بخش‌خصوصی و خیران بیش از گذشته وارد عرصه کار و همکاری شوند.

نماینده مردم شهرستان های مهریز، بافق ،بهاباد، خاتم و ابرکوه در مجلس یازدهم اظهار کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های هر منطقه و برنامه‌ریزی مدون و حمایت از مسوولان موجب تولید و اشتغال و کمک به رونق تولید است .

صباغیان بافقی با قدردانی از اجرای طرح‌های عمرانی و فرهنگی در مناطق روستایی بخش مرکزی مهریز گفت: ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه هر منطقه در گرو همکاری مردم با دهیاران و شوراهای اسلامی قرار  دارد.

همچنین مهدی دهقان‌زاده بخشدار مرکزی مهریز و تعدادی از اعضای شورای اسلامی روستاها و دهیاران منطقه به ارایه گزارشی از تلاش‌ها، برنامه‌ها و مطالبات و مشکلات  منطقه به خصوص توجه به امور فرهنگی، تامین آب و اشتغال روستاییان اشاره کردند.

مقرر شد تمامی نیازها و مشکلات از سوی بخشداری و دهیاران منطقه تهیه و برای پیگیری به نماینده مردم در مجلس ارایه شود.

استان یزد  با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و ۱۰ شهرستان چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد  که ۸۷ درصد جمعیت در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند و ۹ هزار نفر هم عشایر هستند.

 شهرستان مهریز ۵۵ هزار نفر جمعیت دارد که ۳۰ درصد در مناطق روستایی دهستان‌های خورمیزات، تنگچنار، ارنان ، میانکوه و بهادران زندگی می‌کنند.

مرکز شهرستان مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد واقع است.             

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha