۲۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۱۶
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84365821
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زمینه برگزاری انتخابات امن در مهاباد فراهم شده است

مهاباد- ایرنا- جانشین فرمانده انتظامی مهاباد گفت: پیش‌بینی‌های لازم برای تامین امنیت برگزاری انتخابات سالم و پرشور در این شهرستان انجام شده است.

سردار علیزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: نیروی انتظامی به عنوان حافظ نظم و امنیت جامعه و دستگاهی که بیشترین مسوولیت در این حوزه را دارد، آماده است تا با فراهم کردن شرایط لازم، زمینه مشارکت حداکثری مردم را فراهم کند.

وی با بیان اینکه بر سر هر صندوق کارکنان نیروی انتظامی حاضر هستند، اضافه کرد: در مجموع ۱۷۶ شعبه ثابت و سیار در سطح شهرستان پیش بینی شده که از این تعداد ۷۵ صندوق مربوط در داخل شهر، ۵۷ صندوق در بخش مرکزی و ۴۴ صندوق در بخش خلیفان است.

جانشین فرمانده انتظامی مهاباد با بیان اینکه تاکنون موردی در خصوص تخلف انتخاباتی در فضای مجازی این شهرستان ثبت نشده است، ادامه داد: پایش فضای مجازی و رسیدگی به تخلفات این حوزه در اشکال مختلف از جمله اقدامات ما در این ایام است و موضوعاتی از قبیل تخریب کاندیداها ، توهین ، انتشار کلیپ های حاوی افترا، توهین یا نشر حریم خصوصی افراد را رصد و دنبال می کنیم.

سردار علیزاده اضافه کرد: هرگونه مزاحمت برای شهروندان در جریان برگزاری تبلیغات انتخاباتی توسط نامزدها و هواداران آنها توسط نیروهای انتظامی رصد و با افراد متخلف بدون ملاحظه برخورد قانونی خواهد شد.

وی خودداری از تخریب رقیب های انتخاباتی را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: نامزدهای انتخاباتی باید با امیدبخشی به جامعه و ایجاد شور انتخاباتی زمینه حضور حداکثری همراه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی فراهم کنند.

در ابتدای این نشست سردار خرم نیا فرمانده انتظامی آذربایجان غربی به صورت ویدیو کنفرانس در خصوص امنیت انتخابات با حوزه های مختلف شهرستان گفت و گو کرد.

به گزارش ایرنا، اسامی ۱۵۱ نفر از تایید صلاحیت شدگان نهایی شوراهای اسلامی شهر مهاباد امروز مشخص و فهرست آن منتشر شد.

برای برگزاری انتخابات در این شهرستان، ۱۷۶ شعبه پیش بینی شده است که نسبت به دوره قبل ۱۰ شعبه افزایش پیدا کرده است.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا روز ۲۸ خرداد امسال برگزار خواهد شد؛ در مجموع ۴۵۵ کرسی برای شوراهای اسلامی شهر و روستا در این دوره در مهاباد پیش بینی شده است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha