۲۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84365919
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برداشت هزار و ۱۷۵ تُن زردآلو از باغ‌های مهاباد آغاز شد

مهاباد- ایرنا- مسوول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد گفت: برداشت هزار و ۱۷۵ تُن میوه زردآلو از سطح ۲۳۵ هکتار باغ این شهرستان آغاز شد.

سعید کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی برداشت محصول زرد آلو نسبت به سال قبل به علت سرمای زودراس بهاره حدود ۳۵ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در شهرستان مهاباد ۲۴۰ هکتار باغ زردآلو وجود دارد که از این مقدار ۲۳۵ هکتار آن بارور و حدود پنج هکتار آن نیز غیرباور است. 

مسوول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد با اشاره به اینکه امسال متوسط عملکرد برداشت زردآلو محصول ۵ تن در هر هکتار است، بیان کرد: محصول تولید شده در این شهرستان علاوه بر تازه‌خوری، خشک شده و قسمتی از آن نیز به کارخانه‌های صنایع تبدیلی داخل و خارج استان ارسال می‌شود.

کریمی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲ هزار و ۳۵۰ تُن زردآلو در مهاباد برداشت و روانه بازار شده بود، اضافه کرد: باغ‌های زردآلوی این شهرستان علاوه بر ارقام بومی دارای انواع ارقام زردآلوی کشاورزی شاهرودی و نصیری است که از نظر میزان تولید و کیفیت محصول جزء بهترین ارقام زردآلو در کشور به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: در این شهرستان در مجموع ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ میوه وجود دارد که از این مقدار بیش از هشت هزار و ۵۰۰ هزار هکتار بارور بوده و بیشترین مقدار آن به میوه‌های دانه‌دار از جمله سیب اختصاص دارد.

مهاباد با داشتن بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد باغی و کشاورزی یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی در جنوب آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha