آستان قدس ۸۸۸ زندانی جرائم غیرعمد را آزاد می‌کند

مشهد- ایرنا- مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی گفت: همزمان با دهه کرامت پویش آزادسازی ۸۸۸ زندانی جرائم غیرعمد با مشارکت دبیرخانه‌های استانی این بنیاد و همکاری سازمانها زندانها عملیاتی شده است.

محمدحسین استادآقا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: همچنین پویش نذر امام توسط مرکز بانوان بنیاد کرامت رضوی آغاز شده و با جمع آوری کمکهای مالی از سراسر کشور با هدف آزادسازی مادران زندانی جرائم غیرعمد در دهه کرامت فعال شده است.

وی گفت: در دهه کرامت چهارمین سفره مهربانی نیز برگزار می‌شود که در آن ۱۱۱ هزار خادمیار فعال، هر کدام هشت بسته پنج میلیون ریالی و در مجموع ۸۸۸ هزار بسته معیشتی برای کمک به نیازمندان در سراسر کشور تهیه و توزیع می‌کنند،  این اقدام از اول اردیبهشت امسال آغاز شده و مراسم پایانی آن در دهه کرامت برگزار می شود.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی ادامه داد: در این اقدام اولویت با افرادی است که واجد پوشش حمایتی کمیته امداد و بهزیستی بوده،  اما هنوز وارد سامانه آنها نشده اند. حدود چهار هزار و ۴۰۰ میلیون ریال هزینه این اقدام می‌شود که از این مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال را آستان قدس رضوی تعهد کرده و بقیه مبلغ مورد نیاز با استفاده از ظرفیت شبکه خادمیاری و خیران فراهم می‌شود.

استادآقا افزود: در سفره مهربانی یک تا سه هم در سال ۹۸ در مناطق محروم استانهای سیلزده سیستان و بلوچستان، خوزستان و کرمان ۹۰ هزار بسته معیشتی توزیع کردیم و در ماه رمضان پارسال با کمک خادمیاران ۲۴۰ هزار بسته معیشتی و ۷۰ هزار بن کارت بانکی در نقاط مختلف کشور توزیع شد و شبکه خادمیاری آستان قدس هم ۸۰۰ هزار بسته معیشتی توزیع کرد.

وی با اشاره به برخی اقدامات دستگاه های مرتبط با بنیاد کرامت رضوی در دهه کرامت گفت: میزبانی از کودکان کار، کلنگ زنی مرکز اورژانس بین جاده ای شهر هویزه و بازسازی بیمارستان این شهر، آغاز ساخت مدرسه ۶ کلاسه در جوانرود کرمانشاه و افتتاح مجتمع بین راهی میرجاوه در سیستان و بلوچستان برخی از این اقدامات است.

وی گفت: مرکز بانوان و خانواده بنیاد کرامت هم خدمات مشاوره‌ای انجام می‌دهد و هم اینک ۳۰ هزار تازه‌ازدواج زیر پوشش این مرکز قرار دارند و با توجه به اینکه نرخ طلاق در سه سال اول زندگی بسیار بالا و حدود ۱۵ درصد است، در گروه های زیرمجموعه این مرکز نرخ طلاق ۲ درصد است که نشانگر تاثیر این آموزشها است.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی اظهار داشت: تجهیز محلات به اقلام ورزشی مناسب، تقدیر از خیرانی که در سفره مهربانی دستکم ۵۰۰ میلیون ریال کمک کرده‌اند و اعزام ۲۰۰ کاروان زیر سایه خورشید به استان‌های مختلف برخی دیگر از خدماتی است که توسط این بنیاد و زیرمجموعه آن در دهه کرامت انجام می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مسکن هم گفت: آستان قدس به صورت مستقیم در این حوزه مسوولیتی ندارد اما به سهم خود اقداماتی کرده و در این راستا ۱۰ هکتار زمین برای ساخت هزار واحد مسکونی با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و یک و نیم هکتار در شهرک شهید رجایی برای ۲۵۰ خانواده شهید مدافع حرم اختصاص داده است.

استادآقا با بیان اینکه ۲۰۰ واحد هم با کمک خیران در حال ساخت است که آستان قدس زمین آن را داده است، افزود: این واحدها تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید. تسهیلاتی نیز برای رهن و اجاره مسکن به نیازمندان اعطا می‌ شود که پارسال در این زمینه حدود ۱۸۰ میلیارد ریال اختصاص داده بودیم.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی گفت: علاوه بر اقدامات انجام شده، ۲ ماموریت دیگر هم به بنیاد کرامت رضوی سپرده شده که شامل ستاد فوریت‌ها و حوادث آستان قدس است که در رویدادهای غیرمنتظره با استفاده از امکانات این آستان و همچنین شبکه خادمیاری و خیرانی که در استان حادثه دیده و استان‌های همجوار دارد به کمک هموطنان می‌شتابد. ستاد اربعین آستان قدس هم در مرز شلمچه، چذابه و مهران فعالیت می‌کند.

استادآقا ادامه داد: همچنین ماموریت مستمر پذیرایی از زائران غیرایرانی در مرزهای دوغارون، میرجاوه و آستارا را داریم و در طول مسیر هم از کاروان های زیارتی حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: آستان قدس در خارج از کشور هم خدماتی را ارائه می‌دهد و این خدمات لزوما از منابع مالی آستان قدس نیست بلکه خیران بسیاری هستند که دوست دارند اقدام آنها با نام امام رضا(ع) انجام شود. چنانکه اخیرا با کمک خیران هندی و یکی از دستگاههای رسمی ۳۰۰ دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان های هندوستان اهدا شد و تجهیز بیمارستان عتبات عالیات عراق هم با کمک خیران عراقی و با نام امام رضا(ع) انجام شد.

وی به اقدامات انجام شده بنیاد کرامت رضوی در حوزه کرونا اشاره و بیان کرد: در دوره کرونا هم از ۱۵ اسفند ۹۸ خادمیاران در ۳۲۷ بیمارستان کشور حضور یافته و ۷۰ هزار بسته متبرک بین کادر درمان و بیماران توزیع کردند.

استادآقا با بیان اینکه در حوزه اشتغالزایی پایدار هم فعالیتهای مختلفی انجام شده است، افزود: افتتاح ۱۱۶ واحد پرورش گاومیش در خوزستان از جمله این اقدامات است. موسسات ما تا سه سال اشتغال های ایجاد شده را حمایت می‌کنند و به صاحبان کسب و کار مشاوره می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha