۲۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۳۵
کد خبر: 84366582
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

شعله‌های آتش در ارتفاعات کوهمره سرخی میمند فرو نشست

شیراز-ایرنا-مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: شعله‌های آتش که به جان ارتفاعات کوهمره‌سرخی میمند فارس افتاده بود پس از ۵ روز تلاش پی در پی فرو نشست.

عبدالحسن صمدنژاد روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: آتش در این منطقه پس از ۵ روز مهار شد و دو نفر از عاملان این  آتش سوزی نیز شناسایی و دستگیر و برای طی مراحل قانونی تحویل دستگاه قضایی شدند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری  استان فارس ادامه داد: از پنج روز پیش آتش به جان طبیعت و ارتفاعات کوهمره سرخی میمند و کوه‌های مورجان ،جنگل دشت چوگان، و روستای آب سوراخک افتاد.

وی اضافه کرد: وجود ارتفاعات وسخت گذر بودن منطقه و گستردگی آتش سوزی کار مهار آن را بسیار دشوار کرده بود و علیرغم تلاش نیروهای امداد و نجات طبیعت ،دوستداران محیط زیست و مردم محلی این آتش سوزی ۵ روز به طول انجامید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری  استان فارس اظهار داشت: سرانجام با تلاش فراوان نیروهای امدادی و مردمی بالاخره آتش این منطقه بامداد امروز دوشنبه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۰ کنترل و مهار شد.

وی تاکید کرد: علت بروز این آتش سوزی عامل انسانی بوده که دو نفر از این اشخاص شناسایی و دستگیر و برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

صمدنژاد عنوان کرد: در حال حاضر نیروهای امداد و نجات طبیعت اعزامی از ۵ شهرستان فیروزآباد، جهرم، کوار ، استهبان و قیر و کارزین در منطقه دچار آتش سوزی شده حاضر و در حال پایش محل هستند و بزودی میزان دقیق خسارت وارد شده اطلاع رسانی خواهد شد.

میمند در فاصله حدود ۹۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha