فعال سیاسی: مردم خواهان تحول با عقلانیت هستند

بیرجند - ایرنا - مسوول کمیته تشکیلات حزب اتحاد ملت در منطقه خراسان جنوبی گفت: مردم خواهان تحول اساسی با عقلانیت و برنامه‌ریزی توسط کسانی هستند که قصد اداره امور کشور را دارند.

محمد سورگی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تنها چند روز مانده تا برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد، نامزدهای این دوره از انتخابات در شرایطی که خطر انتشار ویروس کرونا مانع از تبلیغات ستادی و حضوری نامزدها در سطح شهرها و روستاها شده است، هر کدام به طُرق مختلف تلاش می‌کنند در فضای مجازی نقش پررنگ‌تری از حضور خود را به نمایش بگذارند و سبد رای خود را سنگین‌تر کنند.

وی گفت: این در حالی است که بازخورد مناظره‌های برگزار شده در صدا و سیما نشان داد که مردم چندان رضایتی از شعارها و وعده‌های داده شده توسط نامزدها ندارند.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: نامزدها به جای پرداختن به مسایل کلان و اساسی که به طور مستقیم در مشکلات معیشتی مردم نقش دارند، فرصت به دست آمده را صرف مشاجرات بیهوده، فرافکنی و اتهام‌زنی به یکدیگر کردند.

وی گفت: برای مثال کسری شدید بودجه، نرخ بالای تورم و کاهش ارزش پول ملی مواردی است که به آن اشاره شده ولی به طور شفاف راهکار و برنامه علمی مدون و روشن برای آن ارائه نشده و ابعاد و تاثیرات آن برای سفره مردم بازگو نمی‌شود.

سورگی افزود: همچنین اغلب نامزدها از کنار موضوعات مهم مانند تاثیر تحریم‌ها بر وضع اقتصادی، موضع خود در قبال برجام و اف ای تی اف و رویکردشان نسبت به غرب و کشورهای منطقه به سادگی گذشتند یا ترجیح می‌دهند از پاسخ دادن شفاف به آن طفره بروند.

وی اظهار داشت: در این بین برخی نامزدها با وعده‌های مبهم نظیر چند برابر کردن یارانه و ایجاد اشتغال میلیونی در یک سال که بسیاری از کارشناسان را درخصوص چگونگی تحقق آن به سوال واداشته، سعی دارند بخش قابل توجهی از آرای دهک‌های پایین جامعه را به سبد رای خود سرازیر کنند.

مسوول کمیته تشکیلات حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در منطقه خراسان جنوبی گفت: اما سوال اینجاست که آیا انتظارات بخش قابل توجهی از جامعه ایران که در عصر اطلاعات و ارتباطات زیسته و در دورترین نقاط کشور هم به واسطه رشد فزاینده فناوری از وسایل ارتباطی و اینترنت بهره‌مند هستند و تا حدودی از ریشه مشکلات آگاهی دارند، با این شیوه‌ها برآورده می‌شود؟

وی افزود: مردم در ۱۶ سال و هشت سال قد کشیده‌اند و دیگر نمی‌توان با زبان یک دهه قبل با آنان سخن گفت.

سورگی گفت: اگر چند سال پیش بیان یک جمله تخریبی از سوی نامزد انتخابات یا افشای یک سند در موضوع مهم و جنجالی موجب به غلیان آمدن شور و شعف هواداران می‌شد و در افزایش رای‌آوری تاثیرگذار بود، اما در وضعیت فعلی باید دانست این جنس سخن گفتن دیگر جواب نمی‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه مردم از نامزدها برنامه می‌خواهند اظهار داشت: جامعه انتظار دارد که فساد و ناکارآمدی در همه سطوح رفع شود، رانت و رانت‌خواری در کشور از بین برود و جامعه در ریل عقلانیت و شفافیت قرار گیرد.

فعال سیاسی گفت: اعتماد عمومی سرمایه ارزشمندی است که هم در دوران انتخابات باید حفظ شود و هر فردی که در آینده بر اریکه قدرت تکیه زند، باید حافظ آن باشد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی یازدهم، ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

۵۶۹ هزار و ۶۲۷ نفر در خراسان جنوبی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۳۴۸ نفر رای اولی به شمار می‌روند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha